Nem csak startupokról szól az idei Startup Underground
Az idei, a Corvinus Egyetemen április 18.-án megrendezésre kerülő Startup Underground előadásai nem csak fejlesztésről és startupokról szólnak, hanem inkubációról és oktatásról is. Rekord számú látogatóra és remek projektekre számítanak a szervezők.
Immáron hatodszor kerül megrendezésre a Startup Underground konferencia, amely évek óta a hazai startup élet egyik legmarkánsabb eseménye. A SUU a kezdetek óta közösségi összefogásból működik, szervezői idén sem tervezik, hogy drága belépő, vagy nevezési díj akadályozza bárki részvételét. A fejlesztők, startupperek, befektetők mellett egyetemistákra és kutatókra is számítanak, ezért a rendezvény a Corvinus Egyetemen kapott helyet.
A szervezők minden idők legerősebb startup versenyére számítanak, amely zsűrijében a legfontosabb befektetők, startup szakértők ülnek majd. A tavalyi 60 jelentkező után, idén legalább 80 pályázót vár Miskolczy Csaba, aki a rendezvény alapítójaként, nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a döntőbe kerülő csapatok mindegyike kiváló prezentációval lepje meg a nézőket, befektetőket. A projekteket a lehető legszélesebb körből válogatják, így nem csak az informatikai-webes projektek esélyesek a fődíjra, a tudomány, a biotechnológia, a zöld gondolkodás vagy akár a divat legkiválóbb ötleteivel is találkozhatunk a SUU prezentációi között. A versenyre április 4.-ig még lehet jelentkezni. A tét idén egyértelműen az üzleti angyalok, új Jeremie alapok érdeklődésének a felkeltése, akár a nemzetközi sikerrel kecsegető külföldi befektetők elkápráztatása. A döntősök a pódiumon, a többiek a kávé szünetekben tesztelhetik előadói képességüket, meggyőző erejüket.
A SUU nem szakított a sokéves hagyományaival, annak ellenére, hogy idén külföldi meghívottakra, nemzetközi mentorokra és sztárvendégekre is számíthatnak a látogatók, a rendezvény most is arra koncentrált, hogy a startup világ aktuális kérdéseire adjon válaszokat. Kiemelt helyet kap idén az „entrepreneurship” szemlélet, ezt erősíti Záboji Péter „The new economy” panelje, amelyben nemzetközi érdekességekről kaphatunk majd betekintést. A szervezők mindezek ellenére azt ígérik, hogy ismét vérbeli "underground" eseménnyel gazdagítják a tavaszi startup palettát, fellengzős kerekasztal-beszélgetések nélkül, ingyen pizzával, kiváló hangulattal.
A SUU idei egyik érdekessége, hogy az Insiderblog munkatársai és az ökoszisztéma önkéntesei elkészítették a hazai startup világ aktuális térképét. A térkép segítségével azok is könnyedén megtalálhatják a legfontosabb tanácsadókat, befektetőket, intézményeket, versenyeket, akik csak most cseppentek a startup világba.
Mivel a hatékony inkubációs műhelyek megszületése és ezzel párhuzamosan az egyetemisták képzése jelentheti a magyar startup ökoszisztéma utánpótlását, a konferencia a trendekről és a közös tudás-átadásról is szól. A SUU a Corvinus Egyetemmel partnerségben felvállalta, hogy megkeresi a válaszokat az „entrepreneurship” oktatás lehetőségeire. A megrendezésre kerülő workshopokra egyetemistákat, oktatókat és befektetőket is várnak. A vendégek a BME GTK, a CEU Business School, Pécs, Győr, Miskolc, Szeged, AVF, a Corvinus KFK szakemberei közül érkeznek.
A rendezvény nemzetközi vonatkozásait erősíti a Prezi támogatásával a Design Terminálban megrendezésre kerülő after party, ahova több közép-európai startup érkezik egy kis kapcsolatépítésre.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Magyar projekt is bekerült az amerikai innovációs verseny döntőjébe
- Idén is Ethical Hacking konferencia
- Kerekasztal-beszélgetés az e-könyvekről
- Tudományos konferencia fúziós erőművekről, a botnetről, járműipari fejlesztésekről a BME-n
- Vizuális étlap nyerte a startup versenyt
- A BalaBit kapta a Nemzetgazdasági Minisztérium Ipari Innovációs Díját
- Networkshop 2013
- Start-up konferenciát és versenyt rendez az IVSZ
- Kézben hordott hirdetések – XIII. Mfor Marketing Konferencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.