Hanyatló piacon is sikerrel zárt az OKI
Az OKI Magyarország meglepő eredményekkel zárta a 2012-es pénzügyi évet, melyekkel jelentős mértékben hozzájárult anyavállalata, az OKI Europe által kitűzött cél eléréséhez, miszerint három év leforgása alatt megduplázzák az eladott készülékek számát. Főként a mono A4 formátumú multifunkciós készülékek 314 százalékos piaci növekedésének köszönhető a sikeres hazai évzárás, de a sokszínű termékportfólió, az egyedülálló fehér toneres nyomtatók és az átlagnál jóval hosszabb jótállási idő is az OKI malmára hajtotta a vizet.
Az elmúlt időszakban brutális – volumenét tekintve 32 százalékos, értékben kifejezve pedig cirka 3,5 milliárd forintos – visszaesés volt tapasztalható a magyar lézernyomtató piacon, ám az OKI Europe hazai leányvállalata, az OKI Systems ennek ellenére nyereséggel zárta a márciussal véget ért pénzügyi évet, s növelte piaci részesedését is. Nézzük, mi tette ezt lehetővé!
Tamás Lóránd, a cég regionális pénzügyi vezetője elmondta, hogy a zord piaci körülmények mellett a természeti katasztrófák okozta károkkal is meg kellett birkóznia a japán gyártónak. 2011-ben az OKI a fukusimai atomerőmű-katasztrófa miatt kénytelen volt fél évre leállítani a gyártást anyaországában lévő üzemében, majd Thaiföldön kényszerült hasonlóan cselekedni a helyi árvíz következtében. A drasztikusan lecsökkent gyártási kapacitást a termelés Kínába telepítésével próbálták visszaállítani az optimális szintre. A vállalat igen merész célt tűzött ki a mélyponton: nem csak vissza akarja szerezni korábbi pozícióját, hanem arra törekszik, hogy három év alatt megduplázza az eladott irodatechnikai eszközök számát.
Az OKI a piacon egyedinek számító fehér toneres nyomtatóival, az átlagnak számító 1 évesnél jóval hosszabb, 3 éves garanciával, valamint kibővített termékkínálattal próbálja elérni célját, s az elmúlt időszak eredményei elnézve úgy tűnik, jó eszközöket választott.
Ahogy fent említettem, a hazai lézernyomtató piac elképesztő mértékben visszaesett tavaly: míg 2011-ben 126 ezer nyomtatót adtak el a gyártók, addig 2012-ben 40 ezerrel kevesebb készülék talált gazdára. A legjelentősebb zsugorodás a lakossági termékeket érintette, s mivel az OKI főbb vásárlóit a kis- és középvállalkozások, illetve a professzionális felhasználók adják, ezért kedvezőbb volt a helyzete, mint bizonyos konkurens gyártóké. Többek között ez tette lehetővé, hogy a vállalat 3300 készülék eladása mellett 682,8 millió forint árbevételt tudott elkönyvelni a 2012-es pénzügyi évben. Rendkívüli módon a mono A4 formátumú multifunkciós készülékek frontján négyszeresére nőttek az eladások. Piaci részesedés tekintetében a 21-30 lap/ perc sebességű színes A4 nyomtatók (33,3%) és multifunkciós készülékek (20,3%), valamint a színes A3 nyomtatók (24,8%) piacán ért el nagy sikereket az OKI Magyarország. A cég ezzel jelentősen hozzájárult az anyavállalat által kitűzött célok eléréséhez.
A gyártó optimistán tekint a jövőbe, s idén további 15 százalékos árbevétel-növekedést szeretne elérni, miközben az A3, illetve A4 formátumú multifunkciós készülékek értékesítésére fog fókuszálni. A vállalati nyomtatásban az outsourcing (kiszervezés) mellett meg fog jelenni az insourcing (házon belülre szervezés) is, hiszen a költséghatékonyság érdekében célravezetőbb bizonyos készülékek házon belüli működtetése.
Kapcsolódó cikkek
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- Canon PowerShot S110 fényképezőgép SELPHY CP900 fotónyomtatóval
- Az Apple túlszárnyalta az elemzők várakozásait
- Okos mobilnyomtató a Zebrától
- Magyarországon az Office 365 üzleti verziója
- Új Xerox multifunkciós berendezés és nyomtató a KKV-knak
- Kínában összpontosul az iOS és Android piac
- Brother Print 3.0: kicsi, de gyors
- Színes A3-as multifunkciós nyomtatók a Sharptól
- Egyre inkább az olcsó táblagépeket keresik
Irodatechnika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sandberg új termékei hatékonyabbá teszik a kommunikációt és a hordozható eszközeid töltését
Az érthető kommunikáció fontos eleme a hatékony munkavégzésnek, legyen szó bármilyen hétköznapi helyzetről vagy irodai környezetről. Utóbbi esetén jelent nagy segítséget a Sandberg USB-C-s irodai headsete, amely tiszta kommunikációt garantál a munkavégzéshez.
A Philips Monitors szívet megdobogtató sebességet kínál az ívelt Evnia modellel
Az MMD, vezető kijelzőspecialista és a Philips Monitors márka licencpartnere büszkén jelenti be, az Evnia gaming monitor család új tagját, az Evnia 27M2C5200W modellt. Ez a funkciókkal telerakott monitor mindent megad a játékosoknak, amire szükségük van ahhoz, hogy bármilyen gaming forgatókönyvből a legtöbbet hozzák ki. A nagyobb immerzióért tágas, ívelt képernyővel, Fast VA panellel, 280 Hz képfrissítési sebességgel és villámgyors, 0,3 ms MPRT válaszidővel ez a kijelző egy nagyteljesítményű új szövetséges a játéktérben.
Az Epson új nyomtatóival növelhető a termelékenység és a képminőség
Az Epson globális technológiai vállalat két új 64 hüvelykes festékszublimációs nyomtatóval egészíti ki az Európában is sikeres, legkeresettebb 64 hüvelykes festékszublimációs nyomtatóinak sorát. Az innovatív SureColor F9500 és SC-F9500H modellek a SureColor F9400 és SC-F9400H nyomtatókat váltják fel, és jelentős előrelépést kínálnak a termelékenység, a használhatóság és a képminőség terén.
Szigorodhat a piac: Két nyomtatóóriás fogott össze a cégekért és a környezetvédelemért
A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai működést. Ennek érdekében fogott össze két nyomtatóóriás, hogy a vállalkozások átállását megkönnyítsék.
A Philips Monitors bemutatja a legújabb Evnia gaming monitort
Új miniLED gaming monitor érkezett a Philips Evnia termékcsaládjába. A Philips Evnia 32M2N6800M számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyek minden játékos élményét feldobja.