A Gorenje és a Panasonic stratégiai partnerségre lépett
A Gorenje csoport és a Panasonic bejelentette, hogy hosszú távú stratégiai partnerségi megállapodást köt egymással. Segítségével a felek jobban kihasználhatják a méretükből és a saját erősségeikből származó versenyelőnyüket. A cégek az együttműködéstől bevételeik és versenyképességük növekedését várják, melynek eredményeként az európai vásárlók jobb termékeket és magasabb színvonalú kiszolgálást kapnak.
A stratégiai együttműködés a Gorenje és a Panasonic között két fő területre összpontosul: közös kutatás-fejlesztés és azonos gyártási platformok létrehozása egyes termék-kategóriákban (mosógépek, hűtőgépek és beépített sütők); továbbá az értékesítés, a marketing tevékenység és a disztribúció összehangolása Európában.
Ezeken túl, a megállapodás lehetőséget teremt más területeken is az együttműködésre.
A Panasonic bízik az együttműködés sikerében és hosszú távon is elkötelezte magát mellette, amit bizonyít, hogy 10 millió eurót fektet a közös projektekbe és kisebbségi tulajdonrészt vásárol a Gorenje vállalatban. Ezzel mind a jelenlegi, mind a jövőbeli részvénytulajdonosok profitálhatnak a két cég stratégiai partnerségéből.
A stratégiai szövetség olyan szinergiák létrejöttéhez járul hozzá, amelyekkel mindkét fél számára mód nyílik erősségeik, kompetitív előnyeik jobb kihasználására, ezzel vásárlóik magasabb színvonalú kiszolgálására.
Mr. Franjo Bobinac, a Gorenje elnök-vezérigazgatója a megállapodás megkötése kapcsán elmondta: “A stratégiai szövetség egy olyan nagy hírnévnek örvendő vállalattal, mint a Panasonic, igazi mérföldkő a Gorenje történetében, és fontos lépés stratégiai célkitűzéseink megvalósítása felé. A Panasonic a világ egyik vezető elektronikai eszköz gyártója, amelynek csaknem 100 éves múltja van és elkötelezett a zöld technológiák mellett. A Gorenje továbbra is saját hosszú távú céljai megvalósításán dolgozik. Jól ismerjük az európai piacot és a vásárlóinkat, a jövőben is a dizájnra, az innovációra és a minőségre helyezzük a hangsúlyt. A szinergiák kihasználása a dizájn, a gyártás és az értékesítés területén mindkét fél számára előnyökkel jár, de a vásárlóink és a részvényeseink is csak profitálhatnak belőle. Ez az együttműködés már most számos lehetőséget kínál mindkét félnek, azonban a jövőben ez még tovább bővülhet. Nagy várakozással tekintünk a Panasonic-kal való együttműködés elé.”
Mr. Laurent Abadie, a Panasonic Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: “A Gorenje elkötelezettsége az innovatív technológiák mellett, a dizájn-vezérelt, magas színvonalú gyártás mind-mind olyan tulajdonságok, amelyek ideális partnerré teszik a vállalatot a Panasonic számára. Örömmel tekintünk a közös munka elé, amellyel a növekedés szilárd és tartós alapjait fektetjük le, ezzel mindkét cég megerősítheti pozícióit a háztartási eszközök európia piacán. A gyártás és a kiegészítő termékek fejlesztésének, az értékesítési csatornák és marketing tevékenységeink összehangolásával az elkövetkező években korszerű, intelligens, és környezetbarát termékeket kínálhatunk a vásárlóinknak egész Európában, ide értve Oroszországot is.”
A Gorenje és a Panasonic együttműködése a K+F, a gyártás és az értékesítés területeire tejed ki, elsősorban (i) az új generációs hűtőszekrények fejlesztésére és európai értékesítésére (ii) Panasonic hűtőszekrények Gorenje általi gyártására, és az Európai Unión, Oroszországon és más FÁK államokon belüli forgalmazására (iii) a Panasonic egyes beépíthető sütőinek közös forgalmazására és ezek Gorenje általi gyártására.
Kapcsolódó cikkek
- Bezárja magyarországi napelemgyárát a Panasonic
- SAP-SUSE: a 14 éves együttműködés tovább erősödik
- A SES és a Telekom Srbija megerősítette együttműködését
- Stratégiai együttműködést kötött a Magyar Vöröskereszt és a Telenor
- Stratégiai megállapodást kötött a Kaspersky Lab és az INTERPOL a kiberbűnözés ellen
- A Magyar Telekom Platina fokozatú támogatója lett a MOB-nak
- 20 hüvelykes, 4K felbontású Panasonic táblagép
- A Panasonic 600 milliárd jenes hitelt kap
- XAPT-IBM együttműködés a hatékonyabb vállalatirányításért
- Áprilisban érkezik kontinensünkre a Panasonic Eluga
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.