Megérkezett a jövő újságos standja

forrás: Prím Online, 2013. július 17. 08:52

A Ricoh nyomtatási technológiáját választotta a Meganews Sweden, ami a világ első azonnali nyomtatással működő újságos standját kínáló vállalkozás. A Meganews innovatív szolgáltatása keretében a cím kiválasztása után kinyomtatható és megvásárolható az adott újság.

A Meganews egy olyan internet hozzáféréssel rendelkező újságárusító automata, ami több mint 200 féle magazin és újság valós idejű nyomtatására képes. Mindössze két percet vesz igénybe a vásárlástól számítva, hogy a frissen nyomtatott újság megjelenjen a kiadónyílásban. Ez a megoldás csökkenti a kiadók kiszállítási és logisztikai költségeit, ráadásul számos környezetszennyező elem is kiiktatható ezáltal.


A svéd újságíró és tévés személyiség, Lars Adaktusson és a testvére, Hans Adaktusson által alapított cég, a Meganews Sweden koncepciója alapján a Ricoh szolgáltatta a nyomtatási technológiát. A Sweco cég alkotta meg az automata működéséhez szükséges szoftvert és kártya terminált, valamint a képernyőket, míg a stand kialakítását az LA + B cég tervezte.


A Meganews Magazines megbízásából, az Innventia Kutatóintézet által végzett felmérés szerint egy kinyomtatott magazin életciklusa alatt a fosszilis energiahordozók elégetésével keletkező üvegházhatású gázok egy Meganews árusító automata esetén 60%-kal alacsonyabb, mint egy hagyományos módon kinyomtatott és terjesztett újság. Ennek oka pedig az, hogy a hagyományos módon nyomtatott újságok 40%-át nem tudják értékesíteni, így azok visszakerülnek, és közvetlenül újrahasznosítják. Számos vezető svéd kiadó részt vesz ebben a projektben: Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinsson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum, Medström.


A standot a következő hat hónapban repülőtereken, szállodákban, kórházakban, élelmiszer boltokban és egyéb bevásárlóközpontokban fogják tesztelni Svédország egész területén.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Bosch ismét a legfittebb hazai vállalat

Kimagasló eredményt ért el a Robert Bosch Kft. a „Fut a cég” elnevezésű országos vállalati sportversenyen: 2024-ben immár hatodik alkalommal nyerte el a „legsportosabb vállalat” címet. A Budapesti Sportiroda által szervezett megmérettetésen több mint 700 cég vett részt, de a Bosch sportközössége ismét mindenkit maga mögé utasított.

2025. április 24. 11:36

Egyre nagyobb szerepe van a nyelvtudásnak az álláspiacon

A 2024 januárjától feladott álláshirdetések több mint felében (53%) elvárják a jelentkezőktől valamilyen idegen nyelv ismeretét. A szellemi munkakörök esetében ez az arány még magasabb, eléri a 68 százalékot – derül ki a Profession.hu legfrissebb elemzéséből. A nyelvtudás leggyakrabban a vendéglátásban, turizmusban, az IT és programozás területén, valamint az üzleti szolgáltató központoknál (SSC) elvárás.

2025. április 24. 09:59

Zöld tanúsítvány, tiszta technológia – A Samsung tovább csökkenti ökológiai lábnyomát

A Samsung 2025-ös TV-, monitor- és hangprojektor kínálatából mintegy 80 modell érdemelte ki a TÜV Rheinland Product Carbon Reduction és Product Carbon Footprint tanúsítványait. A német székhelyű, világszerte elismert tanúsítószervezet elismerése a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét igazolja. Ez már az ötödik egymást követő év, hogy a Samsung prémium termékvonalai – köztük a Neo QLED 8K és Neo QLED modellek – megkapták ezt a minősítést, megerősítve a cég folyamatos erőfeszítéseit a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.

2025. április 23. 20:07

Zöldebb jövő az irodában: bemutatkoznak a környezetbarát Philips monitorok

A Philips 5000-es sorozatának legújabb tagjai, a 23,8 hüvelykes (60,4 cm) Philips 24B2G5301 és a 27 hüvelykes (68,6 cm) Philips 27B2G5601, a fenntarthatóság és energiahatékonyság jegyében készültek. A két új modell kifejezetten úgy lett tervezve, hogy minimalizálja a környezetre gyakorolt hatást, miközben modern funkciókat kínál a hatékony munkavégzéshez.

2025. április 23. 18:39

A helyi rádiók továbbra is erős szereplői a hazai médiapiacnak

A megyei jogú városok helyi rádiói még mindig meghatározó és versenyképes szereplői a hazai médiapiacnak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából. A tanulmány nyolc helyi rádiócsatorna eredményeit hasonlította össze három országos könnyűzenei rádióval, és rámutatott: bár a közösségi rádiók általában kevesebb hallgatót érnek el, mint kereskedelmi társaik, a hallgatók hosszabb ideig maradnak a műsoraik mellett.

2025. április 23. 18:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12