A Bosch okosszemüveg-megoldása kényelmesebbé teszi a mindennapi életet
Új videóban mutatja be a Bosch, hogyan láthatjuk a világot a jövő okosszemüvegén keresztül. A vállalat saját fejlesztésű Smartglass Light Drive okosszemüveg-rendszere olyan mindennapi helyzetekben jelenthet teljesen új, kényelmes és biztonságos megoldást, mint az autós vagy biciklis navigáció, a bevásárlás vagy a főzés.
A videóban látható, ahogy a mobileszközökhöz csatlakoztatható okosszemüveg-rendszer a felhasználó szeme elé vetíti ki az információkat – így biciklizés vagy autóvezetés közben viselője letisztult, holografikus formában látja az útvonalat. Ha egy útlezárásba ütközik, az újratervezett útvonal másodpercek alatt megjelenik a szeme előtt, de menet közben nyomon követheti elektromos kerékpárja vagy autója töltöttségi szintjét is. Bevásárlásnál az sem jelent gondot, ha elfelejti a vacsorához szükséges hozzávalókat, mert a szemüveg megjeleníti a bevásárló listát, melyen a már kosárba tett termékeket ki is pipálhatja. Otthon pedig a vacsorához összekészített hozzávalókat recept formájában láthatja maga előtt, így főzés közben nem kell a szakácskönyvet lapozgatnia, mivel a szemüveg lépésenként vezeti végig a folyamaton.
Bármilyen szemüveggel kompatibilis
Ahogy a videóból is kiderül, a Bosch Smartglasses Light Drive megoldása nem egy szemüveget takar, hanem egy olyan eszközt, amely apró mérete és mindössze 10 grammos súlya miatt szinte bármilyen hagyományos szemüveget okosszemüveggé alakíthat. Segítségével megtekinthető gyakorlatilag bármilyen információ egy csatlakoztatott mobileszközről. A rendszer Bluetooth- és vezeték nélküli kapcsolatokra is képes, valamint okoskészülékekkel is szinkronizálható, így a telefon nyomogatása nélkül is gyorsan előhívhatjuk üzeneteinket, leveleinket.
Mivel a Light Drive a látómezőbe vetíti ki az információkat, használójának nem kell állandóan az okostelefonja képernyőjére pillantania. Az útvonal újratervezéséhez vagy a levelek elolvasásához pedig mindössze a szemüveg egyik szárába épített érzékelőt kell megnyomni, ezért lényegesen biztonságosabb és kényelmesebb ez a megoldás például vezetés közben. Ennek köszönhetően a jövőben számos olyan tevékenységet válthat ki a technológia, amelyet mostanáig csak saját képernyővel rendelkező eszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával lehetett végezni.
Holografikus hatás
A Bosch Sensortec a januári Las Vegas-i CES fogyasztói elektronikai szakkiállításon mutatta be az okosszemüvegek számára fejlesztett technológiát. A Smartglasses Light Drive modulban található mikro-elektromechanikai rendszerre (MEMS) épülő fényszkenner letapogatja az okosszemüveg üvegébe ágyazott holografikus optikai elemet (holographic element, HOE). Ez a HOE a fénysugarat az emberi retina felületére irányítja, és így vetíti ki a mindig fókuszban lévő képet. A kivetített nagy felbontású kép éles és világos, az adaptív fényerőnek köszönhetően pedig még közvetlen napsütésben is tisztán látható. A technológia nagy előnye, hogy kompatibilis az ívelt és a korrekciós lencsékkel is, így a szemüveget hordó felhasználók számára is vonzó megoldás.
A Light Drive rendszer a legkisebb és legvékonyabb eszköz, amely elérhető a felhasználók számára. Az eszköz 47-75 milliméter hosszú, 5-10 milliméter magas és 8 milliméter széles (az ügyfél integrációja függvényében), tömege pedig 10 grammnál is könnyebb. A Light Drive megoldás 2021-től lesz elérhető a nagy volumenű gyártók számára.
Kapcsolódó cikkek
- Már a kisebb felhasználóknak is egyszerűen elérhető a 10G sebesség
- Bosch - Éves pénzügyi eredmények 2019
- A Bosch 3D-kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban
- Új kommunikációs igazgató a Bosch csoportnál
- Érkeznek az okos szántóföldek és focipályák
- A Bosch mesterséges intelligenciával segíti az orvosi diagnosztikát
- Önvezető közösségi taxik San Joséban a Bosch és a Mercedes-Benz kísérleti projektjében
- A világ első egész nap használható, átlátszó okosszemüvege
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
- Tudjuk biztonságban kedvenceinket szilveszterkor is!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.