Az IFA-n mutatta be az okosabb és fenntarthatóbb jövő mindennapjait a Samsung
Egy okosabb és fenntarthatóbb jövő mindennapjait mutatta meg az IFA közönségének a Samsung. Az idei kiállításon a vállalat a továbbfejlesztett SmartThings szolgáltatására helyezte a hangsúlyt, nem véletlenül, hiszen a felhasználók előtt a márka összes termékkategóriájában új lehetőségeket nyit csatlakoztathatóság, személyre szabhatóság és fenntarthatóság terén egyaránt.
Az IFA 2022-es kiállításán a Samsung bemutatta legújabb, a háztartási eszközökre, TV-kre, mobilokra és viselhető eszközökre kiterjedő technológiai fejlesztéseit. Ezek összekapcsolhatóságuk révén egy olyan ökoszisztémát hoznak létre, amely a környezetvédelem mellett, az egészségesebb életmód és a szórakoztatóbb mindennapok kialakításában nyújt támogatást.
A SmartThings megteremti az összekapcsolt élet új dimenzióját
A Samsung minden termékkategóriájában elérhetővé tette a SmartThings szolgáltatást, hogy kiváló felhasználói élményt biztosítson egy egyedülálló ökoszisztéma segítségével. Ez a megoldás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a legtöbbet hozzák ki Samsung készülékeikből, akár egy harmadik fél termékéhez kapcsolódva is.
Mindez amellett, hogy tovább bővíti a csatlakoztathatósági lehetőségeket, még a folyamatot is egyszerűbbé teszi, miközben személyre szabható felhasználói élményt biztosít az eszközhasználat szórakoztató oldalát is megmutatva. Ugyanakkor a SmartThings hatékonyabbá, produktívabbá és kényelmesebbé is teheti a mindennapokat, aminek köszönhetően plusz időt nyerhetünk, hogy egyéb teendőinkre koncentrálhassunk.
„A fejlesztések által a Samsung SmartThings teljes körű támogatást biztosít az összekapcsolt mindennapokhoz.” – mondta el Benjamin Braun, a Samsung Europe marketing igazgatója. „Folytatjuk a küldetésünket, hogy olyan úttörő megoldásokat nyújtsunk a felhasználóinknak, amelyek nem csak megkönnyítik életüket, de új dimenziót teremtenek a szórakozás területén is, miközben bolygónk védelmében is aktívan szerepet vállalhatnak.”
Segítség a fenntarthatóbb élet kialakításában
A Samsung energiahatékony márkává kíván válni a jövőben és minél többek számára szeretné megteremteni a fenntartható otthoni élményt. Ennek érdekében a SmartThings alapú csatlakoztathatóságot és az energiahatékonyságot kombinálja háztartási eszközeiben is. A SmartThings Energia segítségével a felhasználók környezettudatosabbá is válhatnak, a szolgáltatás ugyanis figyelemmel kíséri a használati szokásokat és valós idejű adatokat mutat, amivel akár jelentősen csökkenthetők az energiaköltségek. 2023-ra a Samsung minden Wi-Fi kompatibilis termékén elérhetővé teszi ezt a szolgáltatás. Ezen túlmenően a Samsung a legmagasabb energiatakarékossági szabványon túl további 10%-os energiamegtakarítást biztosít minden háztartási készülékéhez.
A SmartThings Energia által ajánlott fenntartható megoldások használatával, valamint az olyan intuitív funkciók segítségével, mint az MI (Mesterséges Intelligencia) Energia mód, a felhasználók csökkenthetik az otthoni energiaköltségüket azáltal, hogy a szolgáltatással kompatibilis intelligens készülékeket automatikusan energiatakarékos üzemmódba kapcsolják.
A Bespoke MI mosógép MI Ecobubble funkciója átalakítja a mosószert aktív habbá, amelyek így még gyorsabban beszívódnak a ruhákba. Ezáltal ugyanolyan tisztasági szint mellett akár 70%-kal csökkenhet az energiafelhasználás. Továbbá, a MI mosási ciklus segítségével redukálható az energiapazarlás is, miközben a funkció képes meghatározni az optimális víz- és mosószermennyiséget, majd beállítja az áztatási, öblítési és a centrifugálási időt is. A mosógépek és szárítógépek digitális inverter motorjára, valamint a hűtőgépek digitális inverter kompresszorára 20 év garancia jár, ami a vállalat eddigi legmagasabb szintű garanciája, ezzel is biztosítva a vásárlókat a termékek időtállóságáról.
A fenntarthatóbb szórakozás érdekében a Samsung bevezette a Wi-Fi routerekhez hasonló eszközökből származó fény és rádiófrekvenciák hatására töltődő SolarCell távirányítót. A Samsung becslése szerint ezzel a vállalat hét év alatt 200 millió darabbal csökkentheti a hulladéklerakóba kerülő elemek mennyiségét. 2022-ben a Samsung szabadalmaztatja ennek gyártási licenszét annak érdekében, hogy más gyártók is fenntarthatóbbá válhassanak.
Emellett, a vállalat az óceánokba kerülő műanyagok újrahasznosításával is hozzájárul környezetünk tisztábbá tételéhez. A kidobott halászhálók újrahasznosításából készülő anyagot olyan eszközök gyártásában használja fel, mint például a Galaxy Z Flip4, a Galaxy Z Fold4 vagy a Buds2 Pro.
2022 év végére így a Samsung több mint 50 tonnával csökkentheti az óceánokba kerülő műanyagok mennyiségét. Szintén a vállalat jövőbeni célkitűzései közt szerepel, hogy különböző partnerségek révén Net Zero otthonokat hozzon létre Európa-szerte. A Q-CELLS-szel való együttműködés keretében a napenergia felhasználásának és tárolásának esetleges módjait kutatja. Ezen felül az SMA-val, az EU vezető lakossági invertermárkájával közösen a Samsung több napelemet csatlakoztathat majd a SmartThings Energia szolgáltatással kompatibilis eszközeihez. A Samsung szintén együttműködik olyan globális építőipari, okosotthonokkal és elektromos autótöltők gyártásával foglalkozó vállalatokkal is, mint az ABB.
A testi-lelki egyensúly támogatása
A Samsung egészséges életmód iránti elkötelezettségét erősíti azon csatlakoztatható eszközök széles választéka, amelyek a jóllét kialakítását támogatják. A felhasználók a SmartThings segítségével a levegőminőség szabályozásától az egészségesebb főzésen át egészen a háziállatok gondozásáig mindenki egészségéről gondoskodhatnak otthonukban.
A SmartThings Home Life egy olyan szolgáltatás, amely minden eddigi SmartThings alkalmazást egyesít: főzés, energia, ruhatisztítás, állatgondozás, levegőtisztítás és otthonunk rendben tartása. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy akár okostelefonjukról, bárhol-bármikor gondoskodjanak otthonukról és mindennapi teendőikről. A SmartThings azonban nem csak a háztartási eszközökre terjed ki, hanem a Galaxy termékcsalád eszközeire is, így többek között a legújabb generációs Galaxy Watch5 órákra.
A Samsung forradalmi bioaktív érzékelőjének köszönhetően a Galaxy viselhető eszközök a test több aspektusát figyelik, átfogó képet adva egészségi állapotunkról akár munka vagy edzés közben is. A felhasználók szintén nyomon követhetik alvásminőségüket, és személyre szabott alvási tanácsokat kaphatnak. Emellett, a jobb alvási környezet, valamint személyre szabott felhasználói élmény megteremtéséhez a SmartThings szolgáltatáson keresztül előre meghatározott beállítások alapján automatikusan működtethető az otthoni világítás, a légkondicionáló, de akár a TV is.
Személyre szabott szórakozás és játékélmény
A vásárlók a falméretű microLED-ektől, a nagyképernyős 8K Neo QLED-eken és a Samsung OLED televíziókon át a hordozható Freestyle projektorig, termékek széles skálájából választhatják ki a számukra leginkább megfelelő eszközöket.
A 2022-es év újdonságai közt szerepelnek a tükröződésgátló technológiával ellátott Samsung Frame TV-k, amelyek a tükröződések csökkentésének köszönhetően javítják a nézői élményt, valósághű képminőséget kínálva, fényviszonyoktól függetlenül.
A gamerek sem maradnak újdonság nélkül, számukra az Odyssey Ark nyújthat páratlanul magával ragadó játékélményt, köszönhetően az 1000R ívelt kijelzőnek, amely nem csak az emberi látómezőhöz, hanem a periférikus látással érzékelt tartalmakat is nagyon jó minőségben jelenít meg. Az Odyssey Neo G8 a profi játékosoknak lehet kiváló választás, míg a Smart Monitorok rugalmasságot biztosítanak azok számára, akik ugyanazt az eszközt kívánják használni munkára és játékra egyaránt.
Ezen felül a közelmúltban bemutatott Galaxy Z Fold4 olyan kijelzővel rendelkezik, amelynek mérete kihajtva megduplázódik, miközben a felhasználók zsebében is elfér, ezáltal ideális választást nyújtva a gamerek számára. A Samsung összehajtható telefonjai rendkívül népszerűek, az Európában eladott mennyiség több mint duplája az előző évinek.
Jobb élmények az együttműködésen keresztül
A Samsung filozófiájában kulcsfontosságú szerepet tölt be a nyitottság és az együttműködés fogalma. A vállalat a technológia és a szórakoztató ipar legnagyobbjaival működött már együtt, hogy egyedülálló felhasználói élményt nyújtson vásárlóinak.
Legyen szó filmekről, játékokról vagy zenéről – a Samsung jól tudja, a szórakozási élmény határtalan, így a fejlesztések izgalmas újításokat hozhatnak. Erre kiváló példa a Samsung és a TikTok partnersége, amelynek részleteiről hamarosan többet is megoszt a két fél, addig is biztosak lehetünk, hogy az együttműködés hatással lesz a zeneiparra és minden eddiginél izgalmasabb és nyitottabb teret biztosít majd nem csak a zenészek, de a zene rajongói számára is.
A Samsung a Philips Hue-val is partnerséget kötött, hogy zenei élményeket nyújthasson Galaxy okostelefonjain és tabletjein. Amikor a felhasználók zenét hallgatnak ezeken a készülékeken, a SmartThings zene szinkronizálásnak köszönhetően a Hue fények automatikusan színt változtathatnak vagy elsötétülhetnek.
A SmartThings által a Samsung nem kizárólag a termékek összekapcsolhatóságát segíti, hanem egyben új élményeket, egészségesebb életet, jobb szórakozási lehetőségeket és a fenntartható életstílus megteremtését is elősegíti. De ez csak a kezdet: 300 más cég termékeivel és a 230 millió regisztrált SmartThings felhasználónak köszönhetően az okosabb élet lehetőségei valóban határtalanok.
Kapcsolódó cikkek
- A SmartThings rendszeren keresztül is irányíthatók a csatlakoztatott Galaxy okoseszközök
- Az LG egy 240 Hz-es ívelt OLED gaming monitort mutat be a 2022-es IFA kiállításon
- Asztalba épített légtisztítót mutat be az LG a 2022-es IFA-n
- Az LG az IFA-n mutatja be a technológia, életstílus és élmény hármas újragondolására épülő vízióját
- Érkezik a Samsung eddigi legnagyobb és legerősebb órája
- A Galaxy Z sorozat új tagjai megváltoztathatják az okostelefonokhoz való viszonyt
- Új mérföldkőhöz érkezett a Samsung SmartThings
- A TCL bemutatja legújabb termékkínálatát a 2022-es IFA-n
- Élményalapú virtuális játszótér
- Kihirdették a Samsung és az EdisonKids közös versenyének nyerteseit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.