DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon
A Deutsche Telekom a Mobile World Congress (MWC) idei eseményén az emberközpontú technológiát helyezi a középpontba. A "Giving Technology a Heartbeat" mottó alatt a vállalat 2023. február 27-től Barcelonában mutatja be a hálózatok és a digitális világ izgalmas innovációit.
5G és űrtechnológia, IoT, biztonságos és környezettudatos megoldások – a Barcelonában jelenleg is zajló Mobile World Congress eseményen kerültek bemutatásra a Deutsche Telekom újdonságai. "A 2023-as MWC eseményen az innovatív kommunikációs megoldásokra, az energiatakarékos lehetőségekre és ügyfeleink számára elérhető egyszerű megoldásokra összpontosítunk. Azt szeretnénk megmutatni, hogy a technológia ügyfeleink, az ökoszisztéma és társadalmunk számára is valós segítség az előrelépésben, valamint a minket körülvevő kihívások kezelésében.” – mondta Claudia Nemat, a Deutsche Telekom technológiáért és innovációért felelős igazgatósági tagja.
5G technológiával az űrben
Az eseményen a Telekom bemutatta, hogyan képes zökkenőmentes kommunikáció létesítésére a földi hálózat és a műholdas eszközök között, annak érdekében, hogy egy esetleges természeti katasztrófa okozta infrastruktúra meghibásodás esetén a felhasználók közötti kapcsolat – műholdakon keresztül – továbbra is fennakadás nélkül működjön. Az egyedülálló kísérlet 5G hálózaton keresztül zajlott.
A műholdak és az antennák közötti kommunikáció a jövőben is kulcsszerepet fog játszani az IoT technológia szempontjából. Ennek érdekében a Deutsche Telekom világszerte több mint 600 partnerrel és kezdetben két műholdas szolgáltatóval dolgozik együtt. Az üzleti ügyfelek így az IoT HUB termékei segítségével egy kézből, bárhol, akár a nyílt tengeren, vagy a sivatag közepén is csatlakozhatnak IoT-eszközeikhez.
Az Open RAN első kereskedelmi bevezetése
A Deutsche Telekom Barcelonában jelentette be az Open RAN kereskedelmi bevezetését partnereivel közösen. Németországban a Nokia-val és a Fujitsu-val, Európa többi részén pedig a Mavenir-rel partnerségben tervezik elindítani az első Open RAN kereskedelmi hálózatot, a telepítés a tervek szerint 2023-ban kezdődik. Az új típusú 5G hálózati architektúra az elkövetkező években nyílt rádiós hozzáférési hálózatokon alapuló alternatívát kínál az 5G hálózatok rádiós hozzáférési részének kiépítésére. Míg a tradicionális RAN hálózatok esetében döntően egy szállító integrált megoldását alkalmazzuk, ezzel szemben az Open RAN esetében a nyílt, szabványos interfészek lehetőséget teremtenek a több űrszállítós rádiós hozzáférési hálózati bevezetésére, amely felgyorsítja az ügyfélfókuszú innovációt .
Fókuszban a fenntarthatóság
Amellett, hogy a Deutsche Telekom 2025-re klímasemlegessé kívánja tenni saját CO2-kibocsátását, a csoport célkitűzése 2040-re a klímasemlegesség megvalósítása a teljes értékláncban. Az MWC-n a vállalat olyan megoldásokat is bemutatott, melyek környezetbarát módon szolgálják a fenntarthatóságot. A Telekom célja, hogy technológiáit és berendezéseit 2030-ra teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. Ez minden termékcsaládra, illetve a beszállítókkal szemben támasztott követelményekre is vonatkozik. A Deutsche Telekom német és európai piacra szánt új termékeit már 2022 közepe óta fenntartható módon csomagolja, a környezetbarát csomagolás a hálózati berendezések, például az antennák vagy a routerek esetében is kötelező. A biológiailag nem lebomló, műanyag csomagolást a vállalat teljesen elhagyta.
IoT megoldással a biztonságos közlekedésért
Az MWC látogatói interaktív bemutató során tapasztalhatták meg, hogyan menthet életet az IoT a közúti közlekedés során. A Deutsche Telekom és partnere, a Spoke különböző kritikus közlekedési helyzeteken keresztül vezeti végig a látogatókat. A két cég olyan megoldást fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi, hogy a kerékpárok és az autók felismerjék egymást, ezáltal biztonságosabbá téve a közlekedést.
eSIM-mel egyszerűbb a készülékváltás
A hagyományos SIM kártyákat egyre inkább felváltják a kényelmesen használható e-SIM-ek. A Google, a Deutsche Telekom és a GSMA éppen ezért dolgozott ki egy közös megoldást, melynek köszönhetően az ügyfelek néhány kattintással, azonnal átvihetik előfizetésüket az új készülékükre. Mindössze annyi szükséges, hogy a régi és az új mobiltelefonok egymás közelében legyenek. Ez az innováció nemcsak egyszerűbbé, hanem biztonságosabbá is teszi a cserét, hiszen nincs szükség többé alkalmazás használatára, weboldal felkeresésére vagy az ügyfélszolgálat felhívására.
Router a legegyszerűbb működéshez és a legjobb kapcsolathoz
Az RDK-n alapuló új router-koncepcióval a Deutsche Telekom a jövőben tovább kívánja javítani az internetezés élményét. A saját fejlesztésű operációs rendszerrel egyszerűbb az eszköz használata, így a működtetése applikáción keresztül és szakmai ismeretek nélkül is lehetséges. A Wi-Fi az aktív Wi-Fi menedzsmentnek köszönhetően optimális kapcsolatot biztosít a háztartásban lévő összes eszköz számára. Az olyan „önmenedzselő mechanizmusok”, mint például a rádiócsatorna-váltás, az eszközök rádiósávok közötti rendezése vagy a szükséges újraindítások automatikusan futnak, így a routerek mindig a legjobb teljesítményt nyújtják.
Igény szerinti számítási kapacitás
A Deutsche Telekom világszerte prémium minőségű internettel látja el a vállalati telephelyeket. A rendkívül rugalmas és skálázható hardvert (uCPE box Intel On Demanddal) és a garantált teljesítményjellemzőkkel rendelkező internetkapcsolatot ötvözi. Ez különösen biztonságos kapcsolatokat biztosít. A vállalatok rugalmas fizetési modell segítségével határozzák meg, hogy mennyi számítási kapacitásra van szükségük egy adott időpontban. Ez azt jelenti, hogy a teljesítményt mindig az aktuális üzleti feltételekhez tudják igazítani.
Hálózati minőség igény szerint a T-DevEdge segítségével
A T-DevEdge a Deutsche Telekom és a T-Mobile US által közösen, fejlesztők számára megalkotott platform, mely egyszerű hozzáférést biztosít az alkalmazásprogramozási interfészekhez (API). Ezek a hálózati API-k új és innovatív alkalmazásokat tesznek lehetővé, úgy, mint a quality-on-demand, a helymeghatározás és az eszközállapot-információk. A Siemens Energy már teszteli a Quality-on-Demand hálózati API-t a távkarbantartás optimalizálása érdekében. A helyszínen tartózkodó technikusok VR szemüveget használnak, így távoli kapcsolat során a központban dolgozó szakértők kiválóan tudják támogatni a helyszíni technikusokat a problémamegoldásban.
A Microsoft Azure és a privát 5G a kis- és középvállalkozások számára
A Telekom erős portfólióval rendelkezik az úgynevezett campus hálózatok terén, melyek az ipari felhasználásban nyújtanak megoldást. A Microsoft Azure-ral közös fejlesztés új lehetőségeket nyitnak meg a privát 5G hálózatok terén. A megoldás olyan privát hálózatot kínál, amely több telephelyre is kiterjeszthető, megbízható és biztonságos. Bevezetésre kerül az ún. Pay-as-you-go, a felhasználó igényeire szabott modell. Ezzel az új megoldással egy meglévő Azure környezetre is adoptálható ez az új privát 5G campus hálózat, akár többtelephelyes privát hálózatot kialakítva.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködésre lépett a Delta Systems és a Vantage Towers Magyarország
- IoT megoldásokkal készül a Telekom Csoport az 5G ipari alkalmazására
- Az Ericsson építi a Deutsche Telekom németországi 5G-hálózatát
- A Cisco megjósolta mi várható 2023-ra
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- Itt az összekapcsolt jövő: ez várható idén az IoT-eszközök terén
- A Samsung ismertette emberközpontú fejlesztéseit és kísérleti projektjeit
- A Fujitsu és az Ericsson gyorsabb vezeték nélküli csatlakozást tesznek lehetővé az Ipar 4.0 világában
- Az Ericsson és a Swisscom elindította az első európai kereskedelmi 5G hálózatot
- Az ABB és az Ericsson tovább erősíti kapcsolatát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.