Generali: A karácsonyi kütyütörés nagyon gyakori kár

forrás: Prím Online, 2021. december 30. 10:17

Ma már szinte egy karácsonyfa alól sem hiányozhatnak a slágerkütyük: nagyon sokan kedveskednek okostelefonnal, televízióval vagy éppen tablettel a szeretteiknek, az elektronikai termékek pedig rendre az egekbe pörgetik az év végi kereskedelmi szezont. Az örömből azonban könnyen üröm lehet, ha a gyerek elejti a táblagépet, kádba pottyan az új mobil vagy éppen már az első használatkor fény derül a tévé pixelhibájára. A Generali az elmúlt években több mint 3000 „kütyükárt” regisztrált, összesen 200 millió forintos nagyságrendben. Mit tegyünk, hogy a kellemetlenség miatt legalább a pénztárcánkat ne kelljen (újra) kinyitni?

Egy reprezentatív kutatás szerint idén valamivel gazdagabb volt a magyar családok karácsonya, ugyanis átlagosan fejenként 59 ezer forintot tervezett költeni a hazai lakosság ajándékokra, a tavalyinál mintegy 4000 forinttal többet. A termékkategóriák között továbbra is az elektronikai eszközök, a ruhák és a játékok taroltak, a kütyük közül pedig a legtöbben az okostelefonokat és a velük járó tartozékokat keresték. Kicsik és nagyok valószínűleg egyaránt nagy örömmel és csillogó szemekkel vették birtokukba az ajándékba kapott digitális eszközöket, de az első használat tartogathat kellemetlen meglepetéseket is: sokan csak ekkor fedezik fel, hogy eleve hibásan került a kezükbe a termék, vagy éppen lelkesedésükben nem figyelnek kellően, és összetörik vagy elveszítik új kedvencüket.

 

 

Biztosítás: külön figyelmet igényelnek a kütyük

A Generali adatai szerint a Házőrző otthonbiztosítási termékük kiegészítő bevezetése óta közel 200 millió forint értékű kárbejelentés érkezett okoseszközök kapcsán, a leggyakoribb káreseménynek pedig rendre a „kütyütörés” bizonyult. Sokan nincsenek tisztában a kárrendezés lehetőségeivel, pedig fontos tudni, hogy az újonnan vásárolt műszaki cikkek biztosítottak anélkül is, hogy módosítanánk a lakásra kötött szerződést, ezek a tárgyak ugyanis nem tételenként szerepelnek a biztosításban, hanem vagyoncsoportonként, mint háztartási ingóság. Így azonban csak az alapbiztosítás káreseményei vonatkoznak rájuk, mint például a tűz és a villámcsapás okozta veszteségek vagy a betörés, tehát a legjellemzőbb, mobiltelefonokat, konzolokat, televíziókat és táblagépeket érintő töréskárokkal külön is érdemes számolni. 

 

Az újonnan kötött szerződéseknél a 250 000 forint feletti ingóságokat kell külön feltüntetni, viszont fontos hangsúlyozni, hogy ebben az esetben is csak az alapkockázatok biztosítottak. Mindenkinél más a lélektani határ, de általánosságban ezért azt javasolják a szakemberek, hogy a 100 000 forintot meghaladó értékű okoseszközöket már mindenképpen érdemes külön bevonni a szerződésbe. Ezzel nem kell megvárni a biztosítási évfordulót sem, akár rögtön az ünnepek után meg lehet tenni a bejelentést. Sőt, az alulbiztosítottság elkerülése érdekében mindig hasznos módosítani a szerződést, ha egy nagyobb értékű vagyontárggyal gazdagodik a család.

 

Hasznos kiegészítő minden okoskedvencnek

Mivel egyre többen, és egyre gyakrabban vásárolunk elektronikai cikkeket otthonunkba, a piaci trendekre reagálva ma már speciális biztosítási elemek érhetőek el, melyekkel teljes mértékben a saját igényeinkre és otthonunkra szabható megoldásokat kaphatunk. Az okoseszközök kapcsán valóban hasznos kiegészítő opció a gyakori, törésből adódó károk biztosítása, ugyanakkor érdemes a kütyükre, valamint az egyéb háztartási eszközökre és műszaki cikkekre kiterjesztett garanciabiztosítást is kötni. Ráadásul ebben az esetben nem kell készülékenként kiegészíteni lakásbiztosításunkat, hanem az otthonunkban található összes vagyontárgy megkaphatja a védelmet. De létezik olyan  kiegészítő biztosítás is, amelynél a háztartási gépek, szórakoztató elektronikai eszközök esetén a termék 5 éves koráig, számítástechnikai eszközök esetén 3, mobiltelefonok esetén 2 éves korig fizeti a biztosító a javítási költséget vagy a készülékcserét. Arra még érdemes figyelni, hogy sok olyan újabb okoskütyüt vagy elektronikai cikket használunk, melyekre nem is gondolunk vagyontárgyként, de sérülése mégis komoly anyagi veszteséggel járhat. Ilyenek például az e-book olvasók vagy például a házimozi rendszerek, melyek szintén mindennapi társaink lettek, így az ő védelmükről is gondoskodni kell.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36