Hazai mobilpiaci trendek
A magyar okostelefon piacot 2018-ban is a Samsung uralta, és a közép-európai trendekkel szemben a dél-koreai gyártót a Huawei kevésbé szorongatta meg itthon.
“A Samsung a közép-európai országok közül idehaza volt a legeredményesebb,” - mondja Tóth László, az IDC Hungary kutatásvezetője. “A legtöbb szomszédos országban alacsonyabb a cég részesedése és a Huawei jobban a nyakában liheg. Magyarországon azonban a Samsung márkanév sokak számára az okostelefon szinonimája maradt.”
Az okostelefonok Magyarországon éves szinten 20.2%-kal növekedtek értékben és a piacuk elérte a nettó 832 millió dollárt. Mennyiségben a piac 4%-kal lett magasabb 2017-hez képest, ami 2.7 millió értékestett készüléket jelentett, miközben az átlagos készülék érték 15%-kal nőtt, 312 dollárra. Ez a trend a közép-európai régió összes piacán látható, a vásárlók mindenhol az egyre nagyobb kijelzőméretű és magasabb specifikációjú készülékeket keresik.
„A magyar vásárlók továbbra is kedvelik a Samsung készülékeket”, - folytatja Tóth. „Óriási mennyiségű modell és márka érhető el a piacon, de a Samsung J szériája vezette a mennyiségi eladásokat 2018-ban.”
„A Huawei Globálisan a Samsung legfőbb kihívójává nőtt és habár a régiós átlag alatt, de idehaza is jól teljesített. Ezzel együtt a Samsung piaci pozíciója némileg erősödni tudott és részesedése megközelítette az 50%-ot, ami egy igen figyelemreméltó teljesítmény.”
„Az átlagárak növekedéséből az Applenek nem sikerült profitálnia. Magyarországon az Apple készülékek a bérekhez és a megélhetési költségekhez képest továbbra is igen drágák, a márka részesedése pedig kisebb csökkenéssel 9% alá került 2018.-ban. „
„A piac egyre koncentráltabb lesz,” - mondta Tóth. “A Samsung és a Huawei az Androidos készülékek több, mint ¾-t adják, ami 10%-os növekedés egy év alatt. Mivel a készülékek jellemzően szolgáltatón keresztül kerülnek értékesítésre Magyarországon, ezért a jelentős márkák száma mindig is aránylag kicsi volt. Jelenleg ez az amúgy is kevés szereplő morzsolódik tovább, ahogy olyan gyártók, mint a HTC vagy a Sony szerepe tovább csökken.”
„A leginkább várt hivatalos márka megjelenés a piacon a Xiaomié volt, akinek 2018 nyarán nyílt meg az első boltja. Habár a cég eladásai globálisan őrült tempóban nőttek, köszönhetően a magas minőségű és versenyképes árazású eszközöknek, az azonnali hatása itthon nem volt igazán jelentős megfelelő operátori és kiskereskedelmi jelenlét hiányában” - tette hozzá Tóth.
A jelenlegi termékfejlesztések központjában az 5G és az összehajtható készülékek vannak, ezek azonban a többség számára elérhető áron 2020 elött biztos nem érkeznek. Éppen ezért 2019-re az IDC a piac csökkenésére és a helyettesítési ciklus megnyúlására számít. A negyedik mobilszolgáltató, Digi, közelgő megjelenése a piacon azonban a készülék kínálat terén is hozhat változást ebben az évben.
Kapcsolódó cikkek
- Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly
- A Samsung frissítette a Galaxy A széria alapvető funkcióit
- Nívós elismerésekben részesültek a Samsung Galaxy S10+ kamerái
- A Mate X hajlítható kijelzővel, a Huawei 5G CPE Pro szupergyors letöltési sebességgel érkezik
- Itt a Samsung új, kihajtható okostelefonja
- Február 20-tól előrendelhető a Samsung Galaxy S10, S10e és S10+ a Vodafone-nál
- Három új telefonnal ünnepel a Galaxy S sorozat
- A Phonebox segítségével megtudhatjuk a Samsung Galaxy S10 készülékek specifikációit
- A romantikus szelfi titkát fedi fel a Huawei nagykövete
- A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.