HONOR Színriport: A megkérdezettek 54%-a szín alapján választ okostelefont

forrás: Prím Online, 2019. június 28. 15:43

A Honor okostelefon márka elkészítette első színfelmérését azzal a céllal, hogy feltárja a felhasználók hangulata és az őket körülvevő színek közti összefüggéseket. A vállalat az okostelefonok és okoseszközök esetében nagy hangsúlyt fektet az izgalmas színhasználatra és az egyedi hátlapokra, ami a tervezéstől a megvalósításig jelen van.

A Honor elsődleges célcsoportját a fiatalok jelentik, így a Honor Színriport*  összeállításakor 18-24 év közöttieket kérdeztek a színekhez fűződő viszonyukról. A 2002 fő bevonásával készült kutatást az Egyesült Királyságban és Olaszországban végezték, ahol a márka erős jelenléttel bír. A megkérdezettek 82%-a mondta azt, hogy a különböző színek látványa, viselése, vagy az azokról készült fotók hatással lehetnek a hangulatukra.  Minden második válaszadó tartja úgy, hogy az általa viselt színek kifejezetten javítják a hangulatát, 53%-uk pedig úgy gondolja, hogy alkottak már véleményt róla a viselt színek alapján.

 

A színek által kiváltott hatás az online jelenlétünket is meghatározza. Becslések szerint évente 1,2 trillió fotó készül évente, melyek egy része a közösségi médiában jelenik meg. A felmérés alapján a megkérdezettek több, mint kétharmada szívesebben posztol képet és videót világos és élénk színekben, sárga, narancssárga és piros színárnyalatokban, melyeket a pozitív gondolatokkal, optimizmussal és boldogsággal lehet társítani.

 

Az általuk kiváltott kedvező hatás ellenére a színeket jellemzően nem átgondolt döntés alapján választjuk. Az állandó rohanás, illetve a minket körülvevő ingerek elvonják figyelmünket, amit a kutatás is alátámaszt. Négy válaszadóból mindössze egy figyel tudatosan a környezetében látható színekre.

 

 

Ugyanakkor agyunk folyamatosan reagál a színekre. A látvány, amely egy-egy szín hatására ér bennünket, azonnal befolyásolhatja a reakcióinkat az adott környezetre, kapcsolatra vagy egy választott termékre. Jules Standish színszakértő az alábbiakkal egészítette ki a felmérést: „A színek érzelmi, nem pedig racionális válaszokat és hatásokat váltanak ki az agyunkból. A látott színek és a fények 20%-a pozitívan befolyásolja a mirigyek működését, amely a hormonokra és a hangulatra is hatással bír. Az élénk színek jó kedvre deríthetnek és boldogsághormont, dopamint szabadíthatnak fel, így például segíthetnek a kihívások, a nehéz feladatok leküzdésében.” 

 

A Honor Színriport arra is rávilágít, hogy a színek nem csak a hangulatot befolyásolhatják, de hatással lehetnek a kreativitásra és az önbizalomra is. Az okostelefon és a viselhető okoseszközök sem jelentenek ez alól kivételt, ezt erősíti, hogy a megkérdezett fiatalok fele szín alapján választ telefont. 

 

A Honor elkötelezett abban, hogy különleges színekkel és textúrákkal egyedi okostelefonokat és kiegészítőket kínáljon a felhasználóknak. A Honor 20 széria többdimenziós, dinamikus- holografikus üveghátlappal új fejezetet nyit az okostelefon-dizájn történetében. A Honor 20 hátlapja egy kétlépcsős eljárással készül, melyet a Honor az iparág első tripla-3D háló technológiája tett lehetővé. Az alsó réteget egy speciális technikával állítják elő, több millió beágyazott miniatűr prizmával, amelyek a gyémántokra hasonlítanak. A legalsó réteg felett egy üvegréteg és az adott színbevonat kombinációja helyezkedik el. A rétegek együttesen, valamint a fény áttűnése az egyes rétegekben és a prizmákon keresztül optikai mélységet láttat. A Honor 20 éjfekete és zafírkék színekben tündököl. 

 

A csúcskészülék mellett a lite verzió, a Honor 20 Lite is igazodik színeivel a fiatalok igényeihez, a klasszikusnak mondható fantom fekete szín mellett extravagáns auróra kék és vad ciklámen színekben érhető el. A készülék hátlapja speciális dinamikus, prizmaszerű színátmenetet kapott csillogó hatással, ami mozgás közben a legizgalmasabb.

 

_________

* A kutatást az Atomik Research független kreatív piackutató ügynökség bonyolította le 2019. május 8. és 10. között, melynek során 2002 fő válaszát értékelték.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01