Markánsan megváltozott az otthoni laptophasználat hazánkban
Országos kutatást végzett a Laptophardware.hu laptop alkatrész webáruház a magyar lakosság laptophasználati szokásairól. A felmérés rámutatott, hogy a magyarok jelentős része a pandémia előtt jellemzően szórakozásra használta otthon a laptopját, azonban az otthoni munkavégzés hatására (61% kezdett el laptopon dolgozni) a markáns többség (72%) annyira megkedvelte a laptophasználatot, hogy nem szívesen „ül vissza” az irodai asztali gép elé.
A Laptophardware.hu kutatásában több mint 600 felhasználó vett részt. Közülük 98% már a pandémia előtt is rendszeres laptophasználó volt, viszont leginkább szórakozási célból vették elő az eszközeiket, mindössze 11% használta az eszközt munkavégzésre. Ez az arány a home office hatására 61%-ra ugrott fel. A megkérdezettek mindössze 16%-a vásárolt új laptopot a pandémiás helyzetre, 70%-uk a meglévő laptopot fogta munkára, míg 11% használt laptopot szerzett be.
Habár a legnagyobb ugrás a munkavégzés irányába történt a laptopozásban, a válaszadók egyéb célokból továbbra is szívesen elővették a gépeket otthon. Legtöbben a munkán kívül továbbra is szórakozási (16%) és kapcsolattartási (12%) célból használják az eszközöket, míg tanulásra a pandémia előtti 3%-ról 10%-ra emelkedett a felhasználás célja.
Csak kevesen vágynak vissza az asztali számítógépekhez
A kérdőívet kitöltők számára az otthoni munkavégzés és a hordozható eszközök használata sok pozitívummal járt: a legtöbben (a megkérdezettek több, mint 70%-a) kényelmesebbnek ítélték meg a laptopon való munkavégzést és a jövőben is maradnának a jelenlegi megoldások mellett, míg nagyon kevesen (csupán 9%) várják, hogy visszatérhessenek az irodában jellemzően használt asztali számítógépekhez.
Az utolsó utáni pillanatban szervizelünk
A Laptophardware.hu kutatásában azt is megvizsgálták, hogy a válaszadók mennyire tartják fontosnak a laptopok rendszeres karbantartását. A válaszadók fele nyilatkozott úgy, hogy kizárólag akkor fordulnak szervizhez, ha az eszközeik már meghibásodtak, és csak 17%-uk törődik a rendszeres üzemben tartással. Ugyanakkor, a válaszadók mindössze 10%-a választja inkább az új eszköz vásárlását, mint a javítást. „A felmérésünk fontos konklúziója volt, hogy sajnos a magyar felhasználók döntő többsége még mindig csak akkor gondoskodna a laptopja karbantartásról, amikor az már túl késő. Ezen érdemes lenne változtatni, hiszen sok energia, idő és pénz megspórolható egy kis odafigyeléssel és rendszeres szervizzel” - mutat rá Krajnyák Tamás, a Laptophardware operatív vezetője. „Sokak számára meglepő lehet, de csupán egy szakszerűen elvégzett laptop tisztítással akár 1 teljes évvel is megnövelhető a készülék élettartama.” – fűzte hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- A járvány első hulláma alatt is jól teljesített a digitális infrastruktúra
- Két új MateBook-ot hoz Magyarországra a Huawei
- Karantérkarrier – így dolgozunk COVID alatt
- Itt az új Dell Latitude 7320 leválasztható billentyűzetű laptop
- Új stílusos, környezetbarát Inspiron termékcsalád
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- Az Alienware és a Dell ismét AMD-alapú laptoppal jelentkezik
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- A világ első gamer laptopja CHERRY MX billentyűkkel
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”
A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.
AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat
Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.
K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve
A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.
Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?
Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya.
Hasznos funkciók, amikre a HONOR használja a mesterséges intelligenciát
A technológiai világ, így a mobilpiacnak is egyik legnépszerűbb és részben legkevésbé értelmezett funkciója a mesterséges intelligencia (angolul Artificial Intelligence, AI). A legújabb HONOR készülékek is alkalmazzák, és a legapróbb dolgoktól nagyobb kaliberű lehetőségekig terjed használatuk. Bár a legtöbben vagy a ChatGPT-re, vagy épp a gyakran kellemetlen, generatív AI-jal készített „realisztikus”, „hatujjú” képekre gondolhatnak, a megoldások ennél sokkal árnyaltabbak. Alább pár példa, ahol a HONOR készülekekbe épített AI megkönnyíti a felhasználói élményt.