Online játékfejlesztői képzés indul
Világszinten 2,2 milliárd játékos tavaly közel 109 milliárd dollárt költött kedvenc kikapcsolódására. Az elképesztő méretű piac pedig egyre több gyakorlott játékfejlesztőt kíván – erre ad választ a már elérhető Unity játékmotor képzés, melynek keretében a NetAcademia online tanítja meg a résztvevőket a játékfejlesztésre.
A játékipari berkekben elismert NewZoo nemrégiben publikált riportja alapján a számítógépre, konzolra és mobilra készített játékok összbevétele tavaly megközelítette a 109 milliárd dollárt, amit 2,2 milliárd gamer produkált. Habár a piacot az olyan nagy stúdiók dominálják, mint például a GTA V-öt kiadó Rockstar Games, tavaly is számos sikert arattak a kisebb, akár néhány főt számláló játékfejlesztők. „Különösen a piac közel felét adó mobiljátékok esetében van relevanciája az akár csak 1-2 fős csapatoknak, ha kreativitásuk révén képesek újat mutatni a játékos társadalom számára. Az elmúlt években egyre komolyabb oktatási igényt tapasztaltunk, amit a munkaerőhiánnyal küzdő hazai, illetve magyarországi fejlesztőbázissal dolgozó játékstúdiók is generáltak – ezért döntöttünk a játékfejlesztői képzés elindítása mellett” – mondta Litkei Péter, a NetAcademia ügyvezetője.
Az online tanfolyamsorozat az egyik legismertebb játékmotor – a Unity – használatába vezetik be a résztvevőket. A tanfolyamot Fülöp Ádám tartja, aki nemrégiben csapatával megnyerte a Microsoft innovációs versenyét a GloveEye-jal; a megoldás egy speciális kesztyű és mobiltelefon párosítása révén lehetővé teszi, hogy a vakok és gyengénlátók bármilyen nyomtatott szöveget elolvassanak. „A Unity 10 éve jelent meg, és napjainkra letarolta a mobil játékfejlesztési piacot. Nagyon gyorsan fejlődik, élvezet vele a munka, ráadásul a Unity-ban készített játékok könnyen portolhatók Windows, Maces, de akár konzolos környezetre is, így egy játék sikere megismételhető más platformokon is” – mondta Fülöp Ádám, a NetAcademia Unity oktatója.
Mario újratöltve
A Unity tanfolyamok keretében 3D-s és klasszikus 2D-s platformer játékokat fejlesztenek a résztvevők. Előbbi esetében kb. 3 óra alatt egy autósverseny készül el mobiltelefonra, míg a kétdimenziós gyakorlatok során egy Super Mariohoz hasonló „mászkálos” játék születik majd a hallgatók kezei között mindössze néhány óra alatt. Ezt követik tematikában a többjátékos, virtuális és kiterjesztett valóság alapú játékok fejlesztéséhez szükséges ismeretek, míg a sort a csapatban való dolgozás, a verziókövetés, illetve a közösségi média integrációs lehetőségeinek ismertetése zárja. „Aki mindezt végigcsinálja, és időt is szán a gyakorlásra, lényegében piacképes játékfejlesztővé válik. Ezt egyébként a NetAcademia Certificate vizsgán bizonyíthatja is, melynek megszerzésével minősített Unity játékfejlesztővé válik” - tette hozzá Litkei Péter. A képzésbe egyébként – visszanézhető videók formájában – bármikor be lehet csatlakozni, az élő oktatások egészen szeptemberig tartanak.
Kapcsolódó cikkek
- Cipőfűző bekötése helyett kódolás?
- Rettegnek a munkaadók a Z-generációtól: van, ahol már 4 napos a munkahét
- A METU saját fejlesztésű játéka a HR tamagocsi
- A zokni-szandál a múlté, az inkognitó-mód nem
- Nem zsenikre, csak „informatikus-kőművesekre” lenne szükség
- Retro konzolok indíthatók böngészőből
- 20 éves a Tamagotchi!
- Az Alienware és a Dell új számítógépes játékrendszereket és kiegészítőket mutatott be
- Minden eddiginél erősebb, gamereknek fejlesztett portfóliót mutatott be a HP
- A világ legnagyobb képátmérőjével érkezik a Samsung első HDR-képes QLED gamer monitorja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.