Újabb bevetésen az Instant Network a hurrikán sújtotta Mozambikban
Ismét bevetésen a Vodafone Alapítvány Instant Network csapata, amely ezúttal az Idai ciklon sújtotta Mozambikban segíti a kommunikációs hálózat helyreállítását. A Vodafone Magyarország rádióshálózat-üzemeltetési szakértői, Tóth Róbert és Pervai Csaba által tervezett Instant Network 3G eszközzel ingyenes, hordozható kommunikációs hálózat építhető ki a katasztrófák helyszínén.
Kedd reggel érkezett meg Mozambik fővárosába, Maputóba a Vodafone Alapítvány négy fős mentőcsapata, hogy az Idai ciklon által lerombolt országban hordozható kommunikációs eszközök (Instant Network 3G, Instant Wi-Fi és Instant Mobiltöltő, valamint műholdas és egyéb IKT eszközök) telepítésével segítse a mentőcsapatok munkáját. A hurrikán okozta halálos áldozatok száma az első jelentések szerint akár ezer fő is lehet, ráadásul a katasztrófa sújtotta területeken, köztük az ország harmadik legnagyobb városában, az ötszázezer fős Beirában a kommunikációs hálózatok sem üzemelnek. A Vodafone Alapítvány nemzetközi csapata, melyet Tóth Róbert, a Vodafone Magyarország mérnöke vezet, jelenleg épp Beira városát próbálja megközelíteni.
A mozambiki mentőcsapat közel 300 kilogrammnyi felszerelést szállít, beleértve az Instant Network 3G-t, az Instant Wi-Fit, az Instant Mobiltöltőt, műholdas berendezéseket és különböző IKT-eszközöket. Sikeres telepítés esetén a berendezések segítségével mobilhálózati lefedettséget, ingyenes Wi-Fi-t és telefontöltési lehetőséget biztosítanak az érintetteknek és a mentésben résztvevőknek.
A Vodafone Alapítvány Instant Network programja emberi erőforrással és technológiával segíti a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését természeti vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken. Egy katasztrófa után a kommunikációs lehetőségek megteremtése kulcsfontosságú mind az érintettek támogatása, mind a kár felmérése, mind pedig a mentési és segítségnyújtási munkálatok összehangolása érdekében. Az Instant Network 3G hordozható mobilhálózattal 40 perc alatt kiépíthető az ingyenes kommunikációs hálózat. A Mozambikban tartózkodó csapat vezetője, Tóth Róbert az elsők között lett az Instant Network program tagja és több korábbi katasztrófahelyzetben is segédkezett már, legutóbb 2018 szeptemberében a Fülöp-szigeteken. Pervai Csaba, az eszköz társalkotója jelenleg is készenlétben van, hogy szükség esetén erősítésként csatlakozzon a mozambiki csapathoz.
„A Vodafone Alapítvány elkötelezett amellett, hogy a mobilkommunikációs lehetőségek révén oda juttassa el a segítséget, ahol a legnagyobb szükség van rá. Nagyon büszke vagyok azokra a magyar és külföldi munkatársaimra, akik részt vesznek az Instant Network programban és a technológiát egy ilyen nemes ügy szolgálatába állítják” – mondta el dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Gyors és megbízható a Vodafone Super WiFi
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- MWC: az 5G technológia 2019-ben valósággá válik
- A Vodafone a világon elsőként kapcsolta össze az 5G okostelefonokat a hálózatával Barcelonában
- Borbély Alexandra kapta a Vodafone Egyenlőség Díjat a XV. Szóvivő Bálon
- Díjmentes hívás és 90 GB internet a Vodafone-tól Valentin napra
- Olcsóbb lett az EU-s nemzetközi hívás a Vodafone-nál
- Idén két Főállású Angyalt is hirdetett a Vodafone Alapítvány
- Vodafone karácsonyi forgalmi adatok
- Innováció a közjó szolgálatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.