VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések

forrás: Prím Online, 2020. január 8. 09:11

A kézhigiénia szabályok betartásával akár felére csökkenthető az óvodai és iskolai hiányzások száma, míg az egészségügyi ellátással összefüggő fertőzések akár 70%-kal is mérsékelhetők. A virtuális technológia ma már ezen a területen is tud segíteni.

A kézhigiénia kulcsfontosságú a megbetegedésekért felelőssé tehető fertőzések elleni küzdelemben, amelyek legkönnyebben alapos kézmosás útján előzhetők meg. Az Essity által 5 országban, egészségügyi dolgozók körében végzett felmérés szerint a szakemberek 4/5-e szeretne javítani a kézhigiénia szabályainak betartásán. A vállalat ebből a megfontolásból kifejlesztett VR CleanHands virtuális valóság alapú applikációja a helyes kézhigiéniára tanítja meg az egészségügyben dolgozókat.

 

Az Essity, vezető globális higiéniai és egészségügyi vállalatként öt különböző országban – az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Svédországban, Németországban és Lengyelországban – több mint 1000 egészségügyi szakember megkérdezésével végzett felmérése  feltárta, hogy az egészségügyben dolgozók 60 százaléka szeretné, ha a kézhigiénia nagyobb prioritást kapna egységükben és 40 százalékuk jobb kézhigiénés képzés iránti igényét is kifejezte. 

 

A vállalat ezen igényre válaszul fejlesztette ki az Essity, Tork VR CleanHands nevű applikációt, kifejezetten a kézhigiénés képzés népszerűsítésére. Az egyedülálló innováció vezető kézhigiénés szakemberek bevonásával készült, együttműködve kórházakkal, illetve a Genfi egyetem kutatócsoportjával.

 

 

VR applikációval szórakoztatóbb és hatékonyabb a tanulás 

A mobilapplikáció nem csupán az egészségügyi szakembereknek nyújt segítséget, de bárki ingyenesen letöltheti azt és egy virtuális valóság szemüveg segítségével, akár egy nővér vagy orvos szerepébe bújva, különböző, az egészségügyben előforduló életszerű helyzeteken keresztül – például lázmérés és sebkötözés közben – tanulhatja meg a helyes kézhigiéniát. A virtuális valóság nemcsak szórakoztatóvá teszi a tréninget, hanem kutatások szerint sokkal hatékonyabbá is a tanulást: az olvasott információknak csak 10%-ára, a hallottak 20%-ára, az aktív szimuláció közben elsajátítottnak akár annak 90 százalékára is vissza tudunk emlékezni.

 

Az alkalmazást bemutató videó: 

 

Helyes kézmosás: kevesebb téli megfázás

Az Essity 2018-as higiéniai és egészségügyi jelentése szerint a higiéniai szabályok fokozott betartásával akár 54%-kal csökkenthetők az óvodai és iskolai hiányzások, mivel a gyerekek ritkábban betegszenek meg.  „Az alapos és rendszeres kézmosás az első fontos lépése annak, hogy megvédjük gyermekeink egészségét télen is. VR mobilalkalmazásunkat letöltve, illetve tájékoztató anyagaink segítségével bárki megtaníthatja gyermekét a helyes kézmosásra. A Tork termékei pedig ehhez biztosítják a megfelelő professzionális eszközöket mind otthon, mind az egészségügy, a vendéglátás területén, illetve közintézmények számára is” – hangsúlyozta Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divízió kereskedelmi igazgatója. 

 

A vállalat az applikáció mellett oktatások, többek között iskolai tréningek keretében igyekszik felhívni a figyelmet a kézhigiénia fontosságára, eddig több mint 175 ezer embernek tanítva meg a helyes kézmosás alapjait világszerte. A Tork Clean Care oktatási programja keretében pedig kifejezetten vállalkozások és szervezetek igényeihez igazodva mutatja be a legújabb higiéniai trendeket, digitális eszközöket, úttörőnek számító innovációkat.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01