Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
Előrejelzések szerint 2015-ben a mobil-előfizetések száma meghaladja a Föld lakosainak számát. Az idén az első negyedévben globálisan 120 millióval gyarapodott az új mobil-előfizetések száma, egy év alatt pedig 7 százalékos volt a növekedés - derül ki az Ericsson kedden ismertetett legfrissebb mobilitási jelentéséből.
Európában 2013-ban összesen mintegy 1,1 milliárd volt a mobil-előfizetések száma, ami 2014 végéig előreláthatólag további 20 millióval bővül. Európa egészére jellemző az egynél több SIM-kártya használata, így az egy főre jutó mobil-előfizetések száma átlag 1,2-1,3. Míg Kelet-Európában sok az inaktív SIM-kártya, illetve az emberek gyakran gazdaságossági szempontból vásárolnak egynél több SIM-kártyát, addig Nyugat-Európában azért, hogy egyszerre több eszközön rendelkezzenek mobil kapcsolattal.
A szolgáltatók jelenleg a 4G/LTE lefedettség és kapacitások növelésén dolgoznak. Becslések szerint 2013 végén az európai lakosság mintegy 25 százaléka számára volt elérhető a jelenleg legfejlettebbnek számító LTE technológia, 2019-re pedig a lefedettség 80 százalék körül fog alakulni.
Az európai LTE-előfizetések száma 2013 végén 16 millió volt, ami éppen csak meghaladta az összes előfizetés 1 százalékát, 2014 végére ugyanakkor ez a szám várhatóan csaknem háromszorosára nő. Az LTE-előfizetések száma 2019 végére az előrejelzések szerint 425 millió körül alakul majd Európában, ami az összes mobil előfizetés körülbelül 30 százalékának felel majd meg. Ezen belül Nyugat-Európában az LTE-penetráció 2019-re eléri majd az 50 százalékot, Közép- és Kelet-Európában pedig a 20 százalékos arányt.
Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- A megbízható szállítás fontosabb a vaterázóknak, mint a gyorsaság
- A magyarok negyede vesz igénybe ingyenes online telefonos szolgáltatást
- Majdnem minden tízéves internetezik Németországban
- Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Az Android mindent visz
- Deloitte: 2014 az okos eszközök éve lesz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.