Online reklám: növekszik a bannerkampányok szerepe és hatása
A hirdetők célja, hogy egyre hatékonyabban tudják személyre szabni ajánlataikat, a hirdetési technológia ezáltal a „hirdetéskivédés” előtt jár - mondta a Napközben szerdai adásában nyilatkozó üzleti tanácsadó.
Az online forgalmi adatok elemzése szerint a felhasználók a reklám megjelenése után húsz perccel mutatnak érdeklődést a hirdetményben közöltek iránt, és ez néhány órán át fennmaradhat, a reklámmal kapcsolatos információk keresése leggyakrabban a megjelentést követő három órán belül történik. Vannak azonban olyan reklámok is, például az internet- és telefonszolgáltatásokat hirdetők, hét napig is megmaradnak a felhasználók emlékezetében.
Ambruszter Géza, a Gemius Hungary üzleti tanácsadócég vezetője a Napközben adásában azt mondta, régebben, amikor az online hirdetés még újdonság volt, és kevesebb is volt belőle, inkább rákattintottak az emberek kíváncsiságból.
Manapság, amikor sokak már inkább idegesítőnek, mint érdekesnek látják a számítógépük képernyőjén felbukkanó hirdetéseket, egyre kevesebb a közvetlen rákattintás. A bannerek így is hatékonyak, egyszerűen azáltal, hogy látják őket a felhasználók. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a reklámok információkat is hordoznak, tehát az akciókról, új termékekről, mégiscsak ezekből tájékozódnak az emberek – fogalmazott.
Ambruszter Géza szerint az emberek általában azért tartják idegesítőnek a reklámokat, mert azok olyan dolgokról szólnak, amik őket nem érdeklik. Ha az újabb technikáknak köszönhetően, a világhálón személyre szabott hirdetéseket kapnak, akkor meg az a baj, hogy zavarja őket a netes tevékenységük követése – ami alapján az adott reklámokat kapja. A cégvezető azonban hangsúlyozta, hogy a személyiségi jogokat be kell tartani, vagyis egyént nem lehet azonosítani, miközben a személyre szabott reklámozás a hirdetőnek és a fogyasztónak is érdeke. Érdekes, hogy az ember szereti is, meg fél is attól, ha neki szól az üzenet – mondta.
A tanácsadó szakember hozzátette, a reklámozók arra törekszenek, hogy a felhasználó lehetőleg ne tudja blokkolni a hirdetéseket. A cél – amire nagyon sok kutatás irányul –, hogy egyre hatékonyabban tudják testre szabni az ajánlatokat, a hirdetési technológia ezáltal a „hirdetéskivédés” előtt jár.
Ambruszter Géza arra is felhívta a figyelmet, hogy a felhasználók nagyon sok esetben a reklámoknak köszönhetik, hogy ingyen tartalmakhoz jutnak a neten, például hírekhez. A hirdetés tehát az annak felületet biztosító médiumnak is jó, vagyis a reklámok fennmaradása szinte minden piaci szereplőnek érdeke.
Forrás: Kossuth Rádió, Napközben / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
- Megkétszerezte reklámbevételét a YouTube
- Digital Hack: Minden, ami új és digitális a marketingben
- Együttműködésben állapodott meg az Önszabályozó Reklám Testület és az IAB Hungary
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
- Digital Day 2013: reklámozás a többplatformos környezetben
- A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben
- Tizedével nőtt az online és mobil hirdetési piac
- Fizetni a hirdetésmentes online tartalomért?
- A Prím Online alapítója az online marketing három legmeghatározóbb személyisége között
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.