A felhasználók egymásnak ajánlják az Ubert
Az Uber megbízásából az Ipsos felmérést készített a magyar Uber-felhasználók körében. Statisztikai adatokból már korábban kiderült: a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik. A tipikus Uber-felhasználó egyedülálló, diplomás alkalmazott vagy közép- illetve felsővezető, húszas évei végén járó fiatal. Az utasok pedig elégedettek az Uberrel és bátran ajánlanák barátaiknak is a szolgáltatást.
Több érdekes adat is kiderül abból a piackutatásból, amelyet az Uber a magyar felhasználói körében végzett. Az Uber-használók jellemzően fiatalok, 60 százalékuk 25-34 év közötti, ugyanakkor valamivel többen használják a szolgáltatást a 35-44 korosztályból, mint a 18-24 év közötti korcsoportból. A válaszadók kétharmada felsőfokú végzettséggel rendelkezik, foglalkozási státuszát tekintve 65 százalékuk alkalmazott vagy vezető. Az utazásmegosztó szolgáltatást használók közel 50 százaléka a belvárosban, 42 százalékuk pedig a főváros peremkerületeiben vagy a külvárosban él.
A kutatás eredményeiből a felhasználók közlekedési szokásai is jól látszódnak. Statisztikai adatokból már korábban kiderült, hogy a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik. Vagyis az Uber már most a tömegközlekedés kiegészítője Budapesten. Ezt erősítették meg a most napvilágot látott számok is.
Az Uber-használók 62 százaléka napi szinten, vagy hetente többször is igénybe veszi a tömegközlekedést. Körükben a taxi használata sokkal ritkább: az Ubert igénybe vevők kevesebb, mint 20 százaléka utazik taxival napi, vagy heti szinten, míg 44 százalék egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán taxizik. Ez is jelzi, hogy az Uber új keresletet generál a piacon, olyan felhasználókat is megszólítva, akik soha sem vagy alig taxiznak. Közülük sokan csak üzleti célból, munkaügyben taxiznak, míg az Ubert magánemberként használják, ugyanakkor korábban magánemberként csak nagyon ritkán használtak taxit. Vagyis úgy tűnik, hogy a taxizás és az utazásmegosztás nagyobb részben kiegészítik egymást, nem pedig versenytársai egymásnak.
Az újdonságok közül az Uber-használók 53 százaléka a futárszolgálat, 42 százalékuk az áru-, egyharmaduk pedig az étel házhozszállítás ötletét tartja a legjobbnak. Összességében az utasok döntő többsége elégedett az Uber szolgáltatásával (92%), amit az is jelez, hogy a válaszadók kimagaslóan magas aránya, 80 százaléka biztosan ajánlaná barátainak az Ubert.
Az Uber platformján jelenleg 55 ezer utas és több mint ezer autóspartner regisztrált, akik az indulás óta 600 ezer utazáson vettek részt.
Kapcsolódó cikkek
- Nem bíznak a külső szolgáltatókban a vállalkozások
- Ötből négy rosszindulatú támadás komoly problémát jelent a felhasználóknak
- Uber: több mint 600 ezer utazás a mobilalkalmazás segítségével Budapesten
- A felhasználók harmada nem foglakozik pénzügyi tranzakciója védelmével
- A kamaszok nagyobb problémának tartják az internetes zaklatást, mint a kábítószerrel való visszaélést
- A Gartner ismét a legjobbak közé választotta a Xeroxot
- UberENGLISH: már angolul beszélő autós partnert is lehet rendelni
- Zenei szolgáltatással újít az LG
- Ötből egy DDoS támadás napokig, illetve hetekig is eltarthat
- Az Uber folytatja működését a taxirendelet életbe lépése után is
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...