Még képzettebb mérnökök kerülhetnek ki a BME-ről a thyssenkrupp Steering segítségével
A német thyssenkrupp technológiai konszern budapesti kompetenciaközpontja újabb megállapodást kötött a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, hogy a két fél közötti kapcsolatok erősítésével még képzettebb autóipari mérnökök kerüljenek ki az egyetemről.
A megállapodás kiterjed az autóipari rendszerekhez kapcsolódó oktatásfejlesztési tevékenység támogatására, előadássorozat indítására, gyakorlati helyek biztosítására, valamint diplomamunkák elkészítésének támogatására és infrastrukturális fejlesztésekre is.
A thyssenkrupp hazai K+F központja elektromechanikus kormányrendszereket fejleszt, mely technológiával már több mint egymillió autó fut világszerte. A folyamatosan bővülő, több mint 600 fős magyar mérnökcsapat olyan jövőorientált fejlesztésekkel is foglalkozik, mint például a „steer by wire” (mechanikai kapcsolat nélküli irányítás) vagy az önvezető autók rendszerei. A csapatot a világ legjobbjai között tartják számon saját szakterületén.
„Több éves, gyümölcsöző viszonyt ápolunk az egyetemmel, a mostani megállapodással teremtjük meg a megfelelő kereteket a kapcsolat magasabb szintre emeléséhez. Mérnökeink kiemelkedő high-tech termékeken dolgoznak és egyedülálló know-how birtokosai, ami azt gondolom, minden fiatal mérnök számára rendkívül izgalmas lehetőség. Az autóipar jelenleg az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, ahol a folyamatos fejlődés és megújulás elengedhetetlen – ezt pedig a fiatal generáció jelenti vállalatunk számára.” – fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a budapesti kompetencia központ ügyvezetője.
A hazai kompetenciaközpont több éves tapasztalatát és know-how-ját a diákok első kézből tapasztalhatják meg: már februárban elindulhatott egy új tantárgy a Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszéken AUTOSAR (autóipari nyílt rendszer architektúra) alapú autóipari szoftverrendszerek címen, amelynek előadói a thyssenkrupp munkatársai. A tantárgy kapcsán az anyagi támogatáson túl a gyakorlati órákhoz számítógépeket, valamint a thyssenkrupp Steering által kifejlesztett, beágyazott szoftver fejlesztő rendszert is biztosít a vállalat.
„Az elmúlt évek harmonikus és mindkét fél számára gyümölcsöző tapasztalatait igyekszünk tovább folytatni, illetve bizonyos területeken tovább mélyíteni. Minden felsőoktatási intézmény számára kiemelten fontos, hogy a jelen és még inkább a jövő gazdaságában helyt állni képes diákokat képezzen, amihez a ma aláírt megállapodáshoz hasonló lépések – különösen a tudományos és műszaki területeken – elengedhetetlenek. A thyssenkrupp budapesti kompetenciaközpontja a napjainkban egyre pontosabban kirajzolódó, a közlekedés drasztikus átalakulása felé mutató trend egyik élvonalbeli szereplője. Az együttműködéssel kivételes tapasztalatokkal gyarapodhatunk kölcsönösen ezen az izgalmas területen.” – hangsúlyozta Dr. Józsa János, a BME rektora.
A thyssenkrupp az elmúlt év elején Jászfényszarun már közel 30 milliárd forint befektetéssel kezdte meg egy új motor-és járműalkatrészeket előállító gyáregység építését, ahol 2018-tól kezdődően elektromechanikus rásegítésű kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyártanak majd. Idén egy újabb hazai zöldmezős beruházást indított a vállalat Debrecenben, ahol szintén a jövő évtől kezdődően évente több mint hatmillió csavarrugó és stabilizátor kerül majd le a futószalagokról. A gyárakban high tech termékek készülnek és a beruházásokkal a vállalat mintegy 750 új munkahelyet hoz létre. A thyssenkrupp rendelkezik továbbá egy alkatrészgyártó üzemmel Győrben, ahol a vállalat 2013 óta gyárt első és hátsó futóműveket az Audi számára.
Kapcsolódó cikkek
- Kiber-fizikai rendszereket tudnak megvédeni a BME hallgatói
- Nők (lányok) napja a BME-n
- A BME MIT FTSRG csapat 3. helyezést ért el az IoT fejlesztői versenyen
- Samsung tévéken gyakorolhatnak a jövő alkalmazásfejlesztői
- Intel Edison és Galileo miniszámítógépekkel oktatják a IoT-t a BME-n
- Elindultak ismét a BME GTK Kari Hallgatói Napok
- Alkalmazásfejlesztő nyári iskola indul
- Digitális tananyagok az informatikusképzésben
- A Műegyetem végzettjei továbbra is kedvező helyzetben vannak
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.