Magyarországi kisdiákok a robotprogramozás elitjében
Robotokat programoznak, pedig a legtöbbjüknek még személyi igazolványa sincs. Két hete a világ 108 legjobb csapatából harmadik lett Amerikában egy magyar kisdiákokból álló csapat a First Lego League döntőjében.
Több, mint tizenötezer fiatal utazott április 26. és 29. között St. Louisba, hogy részt vegyen a világ egyik legnagyobb tudományos versenyén. A FIRST Championship névre keresztelt esemény robotprogramozási és természettudományos szekciójában hazai fiatalok is indultak. Magyarországot a TövisCsapat képviselte, Európa 920 versenyzője közül jutottak be a világ 108 legjobbja közé. A döntőben, St. Louisban a harmadik helyet szerezték meg.
A verseny fő célja a jövő generációjának technikai fejlesztése volt. A digitalizáció mára a mindennapi életünk részévé vált és egyre több az olyan szakma, amely bár nem az IT szektorhoz tartozik, a munkafolyamatok elvégzéséhez érteni kell a programozáshoz is. A korai érzékenyítés az egyik legjobb módszer arra, hogy a jövő generációi élményalapú események keretében elsajátíthassák a programozáshoz szükséges gondolkodást és problémamegoldó képességet.
„A legjobb példa a korai érzékenyítésre az, hogy a résztvevő gyerekek jövőterveiben a színész és az üzletasszony mellett a szoftverfejlesztő szakma is szerepel – pontosan erre van szükség ahhoz, hogy a jövőben enyhülhessen az égető informatikushiány. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek minél korábban megismerkedjenek a programozás szépségeivel, tisztában legyenek vele, ez a pálya mennyire izgalmas és érdekes. Így később, a pályaválasztás során az informatikai szakmák is vonzó lehetőséget jelenthetnek számukra. Büszkén támogattuk az informatika iránt szenvedélyesen érdeklődő diákokból álló Töviscsapatot, és bízunk abban, hogy a példájuk inspiráló lesz mások számára is.” – mondta el Magyari Andrea, az NNG HR vezetője.
A versenyre való kijutás finanszírozásában a csapatot az NNG mellett a következő cégek támogatták: SAP, Fanuc Hungary, Újpest Önkormányzata, National Instruments, Balabit, OptoForce, OIKI, Countplus.
Kapcsolódó cikkek
- Meghekkelt robotok a gyárakban - ez nem sci-fi
- Lesz Olimpia Magyarországon
- A legmodernebb robotokon mutatták meg tudásukat a mérnökhallgatók
- Több mint ezer lány tanult programozni a Skool projektben
- Óradíjat is fizethetünk a robotok munkavégzéséért
- A jövő idén Sopronban kezdődött
- Dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy robot segít a fejlesztésben
- A robotok már köztünk vannak
- Nagy a tét, időben kell lépni
- Egy hét alatt több mint 3400 diákhoz jut el és új elemmel bővül a Legyél Te is Informatikus! program
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.