KPMG: az autóipar lemaradt az e-fejlesztésekben

MTI Sajtóadatbank, 2001. március 19. 09:54
Az autógyártás komoly hátrányban van a többi iparághoz képest az internetes gazdaságra, kereskedésre való áttérésben - állapítja meg a KPMG nemzetközi tanácsadó cég, magyarországi illetve nemzetközi felmérésekre alapozva.
- Különösen igaz ez Magyarországon, hiszen itt sok kevesebb beszállító cég működik együtt néhány nagy autógyártó óriásvállalattal. A multinacionális cégek komoly háttérrel rendelkeznek az elektronikus kereskedéssel kapcsolatos fejlesztésekhez, és a jelenlegi lemaradás ellenére gyors fejlődésre számítanak – mondta Linda Mears, a KPMG e-stratégiával foglalkozó tanácsadója. A nemzetközi felmérésben a KPMG szakemberei a világ nagy autógyártó cégeinek, illetve beszállítóinak csúcsvezetőit kérdezték.

Az első nemzetközi összesítésben az e-business értékláncot vizsgálták hét vezető iparágban, míg a másodikban a vállalatközi e-kereskedelem helyzetét értékelték. A harmadik tanulmány pedig átfogó képet adott a magyarországi cégek internetes felkészültségéről.

A kutatások egyik legfőbb közös megállapítása, hogy az összes vizsgált iparág közül az autógyártásban a legalacsonyabb a felsővezetők elkötelezettsége az e-kereskedelemhez szükséges fejlesztések iránt. A cégvezetők mindössze 35 százaléka vesz részt közvetlenül a programokban, míg ez az összes iparág átlagát tekintve 58 százalékot ér el. A cégvezetők 51 százaléka leginkább a jelentős költségeket, 45 százaléka az e-üzletek tapasztalatainak hiányát tekinti az aktív elektronikus kereskedés tervezhetősége akadályának. Úgy vélik, hogy a gyors átalakulás elriasztaná a hagyományos vevőket, megzavarná a kialakult beszállítói kapcsolatokat és felemésztené a létező bevételi forrásokat.

A nemzetközi felmérések tapasztalatai szerint az iparág vezető cégeinek döntéshozói nem hisznek abban, hogy az e-gazdaság azonnali és jelentős versenyelőnyt biztosítana számukra. Mindössze ötödrészük tekinti az elektronikus kereskedelmet olyan tényezőnek, amely növeli a nyereséget, míg a többi iparágban a vezetők 44 százaléka hisz ebben.

Az autóiparban csak a cégek 29 százaléka kínál testre szabott termékeket és szolgáltatásokat, míg a többi iparágban ennek átlaga 57 százalék, holott az autóértékesítés és gyártás az a terület, ahol az elektronikus kereskedés különböző alkalmazásai gyors és látványos eredményt hozhatnának.

- Magyarországon ahhoz, hogy a kisebb beszállító-vállalatok életképes partnerek maradhassanak, nekik is sürgősen képessé kell tenniük vállalatukat az elektronikus gazdaság vívmányainak alkalmazására - állítja Linda Mears, a KPMG tanácsadója.

A szakértő szerint a hazai sikeres átalakuláshoz az szükséges, hogy a magyarországi beszállítói cégek teljes vezérkara kezdeményezően lépjen fel és aktívan vegyen részt az elektronikus kereskedelemhez szükséges fejlesztésekben. Ez biztosíthatja, hogy a magyarországi cégek formálói legyenek az internetes gazdaságra való áttérésnek, és ne a technológia, illetve a versenytársak fejlődése határozza meg üzleti lehetőségeiket - fogalmaz a KPMG szakértője.

Az is előny, vallja Linda Mears, hogy épp az ellátási láncok hatékonyabb működtetését érheti el az e-kereskedelemre való áttérés, mivel a megrendelői igények szerint készített járművek, illetve alkatrészek az internet révén olcsóbban és gyorsabban juthatnak el a vevőkhöz. Ehhez azonban át kell alakítani a teljes ellátási láncot az egyes beszállítóktól kezdve a helyi eladókig - állítja a KPMG munkatársa.

Kulcsszavak: KPMG kutatás autószolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50