Közép-Európa - felfutás előtt áll az elektronikus kereskedelem

MTI Sajtóadatbank, 2001. július 12. 12:10
A közép-európai elektronikus kereskedelem összértéke az idén eléri a 650 millió dollárt a tavalyi 100 millió után - derül ki az IDC információtechnológiai piackutató cég szerdán közzétett előrejelzéséből.
Az összes internetes vásárlásból a javak és szolgáltatások rendelése kétharmadot tesz ki, az üzleti rendelések egyötödöt és a fogyasztói vásárlások 100 millió dollárt. A közép-európai internet-előfizetők jelenlegi 8 százalékos aránya a lakosságon belül 2005-ig közel megháromszorozódik, 23 százalékra. A viszonylag alacsony arány azt mutatja, hogy akik otthon is megengedhetnék a hozzáférést, általában munkahelyükön használják a világhálót, s otthon már nem állítják be ezt külön.

Bár a régióban Csehország vezet az internethasználók számát tekintve otthon és a munkahelyen egyaránt, a csekély iskolai hozzáférési lehetőségek miatt a csehek - a lengyelekkel egy szinten - mégis Magyarország mögött állnak a teljes internet-ellátottság tekintetében.

A tanulmány szerzője, Scott Moore szerint Magyarország elsősége annak köszönhető, hogy néhány éve a kormány beindította a Sulinet programot, amelynek keretében az iskolákban lehetővé tették az internet-hozzáférést, s ma gyakorlatilag az összes középiskola rendelkezik ezzel.

Kulcsszavak: e-commerce trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36