Online mezőgazdasági piactér indult

forrás Prim Online, 2012. június 28. 06:07

A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással – mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás. Ezzel csökken, de akár középtávon meg is szűnhet az adásvételkor hagyományosnak tekinthető egymás szemébe néző, majd egymás tenyerébe csapó mitikus paraszti világ. Az internet lehetőséget ad a gazdáknak, hogy több vevőt ismerjenek meg és jobb áron adják el terményüket, haszonállatukat, a felvásárlók pedig jobb áron és jobb minőségben kapjanak terményeket. 

A Magro.hu online mezőgazdasági piactér néhány hete indult, szinte minden mezőgazdasági termény és haszonállat értékesíthető rajta. Összeköti a termelőket és a felvásárlókat és nagyobb árbevételhez juttatja őket. Különlegessége, hogy automatizálja az adásvételi folyamatokat, azaz az eladók és a vevők csak feltöltik ajánlataikat és a piactér mindent intéz számukra. Jelenleg nincs a magyar piacon a Magro-hoz hasonló, a kereskedést automatizált folyamatokkal támogató piactér.

A Magro.hu egy speciálisan a mezőgazdaságra tervezett online piactér. Főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek (pl. zöldségek, gyümölcsök) adásvételét is támogatja.
 
A piactér megnyitását bő 1 éves tervezőmunka előzte meg. A cég először egy országos reprezentatív kutatást végzett több száz termelő és felvásárló körében, majd ennek eredményei alapján indult el a piactér felépítése.
 
 „A Magro.hu azzal a trenddel megy szembe, hogy a mezőgazdasági kereskedés egysíkúan, sokszor átláthatatlanul működik, az emberek nem jutnak elég információhoz, ezért gyakran rossz döntéseket hoznak” – mondta Bóné Tímea, a Magro.hu piactér tulajdonosa. „A piactéren csak ellenőrzött cégek, egyéni vállalkozók és őstermelők szerepelhetnek, akik az adásvétel után kötelezően értékelik egymást, s mi ebből egy ún. bizalmi indexet számolunk. Ez az eszköz hozzájárul majd a mezőgazdaságban hagyományosan alacsony bizalom megerősödéséhez.”
 
A Magro.hu online megközelítésben szemléli a mezőgazdasági értékesítést, és hozzáférést ad a magyar gazdáknak és felvásárlóknak egy non-stop működő piachoz. A termelők így akkor érhetik el a vevőket, amikor az nekik leginkább megfelel és folyamatosan értesülhetnek a terményükre és haszonállataikra érkező ajánlatokról e-mailen, sms-ben és szöveges rendszerüzeneten keresztül.
 
Tehát, függetlenül attól, hogy közvetlenül a termőföldről, vagy raktáron keresztül értékesít a termelő az adott időszakban, az oldalon keresztül sokkal több vevőt tud elérni, mint hagyományos módon, valamint megtalálja a lehető legjobb árat terményéért.
 
A 4 héttel ezelőtt elindult piactér már elérte a napi 300 látogatót, 410 regisztrált tagja van (eladó és vevő), és jelenleg összesen 96 eladási és vételi ajánlat található rajta. Az oldal nem szezonálisan működik, minden évszakban lesznek üzletkötések rajta keresztül, a közelgő aratás, pedig, várhatóan még inkább megnöveli majd az érdekelődést a piactér iránt.
 
Jelenleg kb. 200 fajta termény és állatfajta tölthető fel összesen 11 kategóriában, de folyamatosan bővül a terménylista az igényeknek megfelelően.
Kulcsszavak: e-commerce mezőgazdaság

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36