Évről-évre nő a webáruházak forgalma

MTI Sajtóadatbank, 2012. május 23. 09:15

Tavaly a webáruházak kiskereskedelmi forgalma (B2C) 155-160 milliárd forint volt, szemben a 2010. évi 133 milliárd forinttal, a növekedés 50 százalékát a piacra újonnan belépő e-kereskedők adták.

Zajdó Csaba, a WebShop-Experst Kft. ügyvezetője az árukereső.hu Kft. együttműködésével készült, kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott közös felmérésükről elmondta, a magyar piacon több mint 3 ezer webáruház van, ám a forgalom 90 százalékát mindössze az e-boltok 10 százaléka generálja. Hozzátette, az idén a forgalom a becslések szerint 175 milliárd forint lesz, de a szakértők általában "alálőnek" a piacnak.

Palocsay Géza, az árukereső.hu operatív igazgatója kifejtette: mivel az internetes vásárlás alfája és ómegája egyszerűség és a gyorsaság, azok az oldalak számíthatnak sikerre, amelyek ezt figyelembe véve, folyamatosan, személyre szabottan fejlesztik működésüket.
Elmondta, a webáruházak forgalma azért nő évről-évre, mert a kényelem miatt is egyre többen választják az internetes vételt a hagyományossal szemen, s nő a bizalom a világhálós fizetéssel kapcsolatban is.
Kifejtette, a lényeg az, hogy minél kevesebb lépéssel, regisztráció nélkül, többféle fizetési mód közül választva vehesse meg valaki a terméket. A hírlevelekben például csak célzott ajánlatok, speciális hirdetések jelenjenek meg, mert csak ekkor tudják felkelteni a potenciális vevők érdeklődését. Az úgynevezett "esernyőajánlatok" nem túl sikeresek, mert a nagy reklámzajban elvesznek.

A 305 webáruház részvételével végzett kutatás alapján a látogatók száma átlagosan napi 500-nál kevesebb, s csak az áruházak 10 százalékát keresi fel ennél több internetező: ezen beül az e-boltok 5 százalékára napi 2 ezernél is többen kattintanak.
A negyedik Nagy Webáruház Felmérés szerint a napi látogatók száma összefügg az áruház korával, minél régebben működik, annál többen keresik fel.
A kutatás mérte az úgynevezett konverziós rátát is, ami azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan vásárolnak. Ezt az indexet is befolyásolja az, hogy mennyi ideje működik az áruház. Az egy évnél fiatalabb áruházak esetében a ráta 1,06 és 1,21 százalék között mozog, míg az 5 événél régebbiek esetében 1,57 és 1,94 százalék között.
A webáruházakban a legtöbben könyvet, élelmiszert, kozmetikai terméket, háztartási árut keresnek, de felkerült a listára a bútor is. Legkevésbé az órát, ékszert, erotikus eszközöket és az alkoholos italokat keresik az internetes boltokban.

Az átlagos tranzakció összege 2011-ben 28.500 forint volt, ami 10 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál: ebben az esetben is igaz az, hogy a régebbi áruházakban többet költenek a vevők. Az egy évnél fiatalabb boltokban ez az összeg átlagosan 20 ezer forint körüli, míg a 4-5 évesekben 30-43 ezer forint közötti.
A webáruházakban valamivel több nő vásárol, mint férfi, ami összefügg azzal is, hogy egyre több nő internetezik. A legtöbben az esti órákban, 19-22 óra között vásárolnak, míg a másik, az előbbinél kisebb csúcs, a délelőtti 8-10 óra közötti időpont.

Palocsay Géza elmondta, az internetezőket a webáruházak akkor érik el a legkönnyebben, ha a kereső oldalakon az elsők között jelennek meg, illetve, ha a közösségi oldalakon is ott vannak, bár ez utóbbi jelenlét nem mindig vezet vásárláshoz.
A közösségi vásárlásokról, a bónuszos, kuponos oldalakról elhangzott: ezek jellemzően szolgáltatásokat adnak el. A termékeladásuk többnyire veszteséges, mivel azt csak a nagyon alacsony ár miatt veszik meg a látogatók.
A webáruházak működtetői ezért úgy ítélik meg, hogy ezek az oldalak nem jelentenek valós veszélyt számukra, 74 százalékuk egyáltalán nem tart tőlük.

Kulcsszavak: b2c B2C webáruház e-commerce

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50