Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény
Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora hazánkban. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvénnyel a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, amely tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.
Június közepén egységes szabályozás lépett életbe az Európai Unióban, amely a webshopok működésének jogi környezetét hivatott egységesen szabályozni az EU-n belül. Az egyik legfontosabb jogszabályváltozás értelmében a vásárló a korábbi 8 nap helyett 14 napig dönthet úgy, hogy mégsem kívánja megtartani a terméket. Ebben az esetben visszaküldheti azt a kereskedőnek, akinek vissza kell fizetnie a megvásárolt termék árát. „A szabályozás azért különösen fontos az e-piac szereplői számára, mert tovább erősíti a bizalmat az online vásárlás iránt, ami jelenleg minden interneten kereskedő cég egyik legfőbb célja. A hosszabb elállási idő várakozásaink szerint növelni fogja az online vásárlási kedvet is. A bizalomépítés további fontos eleme, hogy a vevők tisztában legyenek az e-kereskedelem folyamatával, lehetőségeivel, valamint saját jogaikkal. Emellé pedig elengedhetetlen, hogy az adott cég valami olyan pluszt nyújtson a vásárlóinak, mely tovább növelheti az elégedettséget és a vevő kényelmét" – hangsúlyozza Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgatója.
Várkonyi Balázs hozzáfűzte: az Extreme Digital 40 napos visszavásárlási garanciát vállal a jogszabályban meghatározott 14 nap mellett. Ezzel is igyekszik erősíteni az online vásárlásba vetett bizalmat, kifejezni azt, hogy online vásárolni jó, gyors, biztonságos és a vevő számára semmilyen kockázatot nem jelent. „Tapasztalataink az mutatják, hogy vásárlóink kevesebb, mint 1%-a él az elállással, ennek 80%-a 8 napon belül, 20%-a 40 napon belül történik." – mutat rá a vezérigazgató.
A műszaki és számítástechnikai szektor e-piaci jelenléte minden országban meghatározó, az Extreme Digital becslései szerint a kettő együtt Magyarországon átlagosan az online kiskereskedelmi forgalom 40-50%-át teszi ki. Hazánkban évek óta folyamatosan fejlődik az e-kereskedelem és a piaci szemlélet is megváltozott az elmúlt 1-2 évben. A vásárló és a vásárlói élmény került a középpontba, ezért az tud kiemelkedő fejlődést elérni idén, aki leginkább alkalmazkodik a vásárló szokásaihoz és a megfelelő élethelyzetben éri el a számára legmegfelelőbb ajánlattal.
Kapcsolódó cikkek
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- e-kereskedelem változás: a vevő 14 napig elállhat a vásárlástól!
- Csaknem kétszáz embert mintegy hatmillió forintottal rövidített meg egy internetes csaló
- 8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Az eOptika.hu az Év Internetes Kereskedője 2014-ben
- eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.