Elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban az ABB
Az ABB Párizsban jelentette be legújabb busztöltő technológiáját. A COP21 klímakonferencián a jövő városi közlekedése számára kínált megoldásokat mutattak be.
Az ABB innovatív busztöltő technológiája volt az egyik fénypontja azon a fenntartható közlekedési rendszereket bemutató rendezvényen, amelyet Párizsban, az Eiffel-torony szomszédságban tartottak. A rendezvény jelentőségét az is növeli, hogy Párizs volt a házigazdája annak a klímakonferenciának, ahol a világ vezető politikusai kerestek megoldást az éghajlatváltozás problémájára.
A Párizsi Tömegközlekedési Hatóság (RATP) által szervezett kiállításon a jövő városi közlekedése számára kínált megoldásokat mutattak be. Az ABB rendszere, a TOSA (francia betűszó, amely az optimális energiaellátású közlekedési rendszer kezdőbetűiből áll) képviselte az egyetlen teljesen elektromos megoldást. A rendszer alkalmazását egy csuklós autóbuszon szemléltették.
Az ABB TOSA technológiáját először 2013-ban alkalmazták. A rendszert Genfben, a repteret a kereskedelmi vásárközponttal összekötő útvonalon helyezték üzembe. A nagy teljesítményű városi közlekedés igényeire tervezett rendszerrel a csuklós autóbusz15 másodperc alatt feltölthető, azaz az utasok fel- és leszállása során végrehajtható az útvonal menti kijelölt feltöltési pontoknál, és a végállomásokon pedig hosszabb idejű feltöltést biztosító infrastruktúra áll rendelkezésre.
„A párizsi kiállításon a TOSA iránti nagy érdeklődés azt jelzi, hogy a megoldásban komoly üzleti lehetőségek rejlenek” – mondta Olivier Augé, a TOSA globális termékmenedzsere. „A nagyvárosok tömegközlekedési hatóságai világszerte arra törekszenek, hogy kevésbé szennyező technológiákra álljanak át, de sok olyan hatóságot is ismerünk, amely ma már nulla (helyi) kibocsátású rendszerek bevezetését tűzi ki célul. A párizsi RATP azt tervezi, hogy 2025-re buszparkjának 80%-át villamos üzeműre cseréli.”
A TOSA-rendszerű elektromos busz tetején egy vezérelt működésű töltőkar van kiépítve, amely a töltésre kijelölt megállókban alig 1 másodperc alatt automatikusan rácsatlakozik a gyorstöltőre. A töltőkar és a 15 másodperces töltési idő minimálisra csökkenti a jármű megállóban eltöltendő tartózkodási idejét. A TOSA- rendszerű e-busz az energiát kompakt akkumulátorokban tárolja, amelyek az utastér növelése érdekében a busz tetejére vannak telepítve.
Az elektromos busz fékezés közben is képes energiát termelni, azaz energiát visszanyerni. Az így termelt energia tovább csökkenti a jármű teljes energiafogyasztását. A 18,75 méter hosszú buszt 143 utas befogadására tervezték.
A TOSA rendszer további előnye, hogy üzemeltetése – a villamosokkal és a trolibuszokkal szemben – nagyon kevés infrastruktúra kiépítését igényli az útvonal mentén, ami kiküszöböli az áramszedők városképromboló hatását, és csökkenti a karbantartási igényt is.
Az ABB világszinten vezető szerepet játszik az elektromos járművek gyorstöltő rendszereinek gyártása és szállítása terén. A TOSA rendszer mellett, az ABB egyenáramú DC gyorstöltőket gyárt az elektromos buszokhoz, de a termékek palettáján ott találjuk a hajtásláncokat (azok a szerkezeti elemek, amelyek a motor energiáját átviszik a hajtott kerekekre) és az előregyártott e-busz alállomásokat is, amelyek biztosítják a szükséges DC áramellátás hálózatba integrálását.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Az Elgato Eve otthonfigyelő rendszer ügyel életünk minőségére
- Az ABB bemutatta a legnagyobb terhelhetőségű, többfunkciós robotját
- Indonéziában kezdi meg hódító útján a Cellum mobilfizetési platformja
- A Lenovo és a Nutanix együtt értékesíti a hiperkonvergens berendezéseket
- Okospontok várják a vásárlókat a Media Marktban
- Megérkezett YuMi, az emberbarát robot
- ABB szünetmentes áramforrás működik a föld mélyén
- Két új ABB elektromos autó gyorstöltőt adtak át Budapesten
- Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.