Megérzések és hiteles arcok alapján dönt jövőjéről a magyar Snapchat generáció
A reputáció és hallgatói élet befolyásolja leginkább a felvételi előtt álló diákok iskolaválasztását, akik nehezen fogadják be a sulykolt üzeneteket.
A Snapchat, a kortárs véleményvezérek és az emocionális töltettel rendelkező hívószavak hatnak elsősorban a döntés előtt álló fiatalokra. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját kutatásaira támaszkodva, egyedülállóan komplex oktatási kampányt indított a 2Republic reklámügynökséggel, amelynek kialakításába bevonták magát a célcsoportot is. Az integrált megközelítés 80 százalékkal növelte az elérést a felvételizők körében, a METU pedig a zsugorodó felsőoktatási piacon is tovább tudta növelni részesedését.
Idén közel 5400 fővel csökkent a felsőoktatási intézményekbe jelentkezők száma. A szűkülő piacon kiélesedő versenyben a felvételizők folyamatosan változó célcsoportot jelentenek az egyetemek számára, hiszen minden évben 75 százalékban kicserélődnek a diákok. A tinédzserek hagyományos reklámfelületek iránti érdektelenségére válaszolva a METU integrált kommunikációs kampány keretében szólította meg a fiatal generációt. A számos, többek között memetikai kutatáson is alapuló kommunikációs koncepció stratégiájának kialakításába a célcsoporttal egyidős Squad tagjait is bevonták.
A mind ATL, mind pedig BTL elemeket felvonultató aktivitásokban a legújabb platformok is központi szerepet játszottak. A METU az első hazai egyetemként egyszerre kommunikált aktívan a Facebook, az Instagram, a Snapchat és a Youtube felületein. Az integrált imázskampány a hagyományos reklámelemeket adaptálta az oktatási szegmensre, melynek eredményeként a piac 5 százalékos csökkenése ellenére is nőtt a METU-ra jelentkezők aránya az előző évhez képest.
„A felvételi kampány során az átfogó marketing tevékenységünk elemei egymásnak tartalmat generálva erősítették az üzeneteinket. A most felvételiző diákok felsőoktatással kapcsolatos attitűdjének megismeréséhez saját kutatásokat is végeztünk. Elemzéseinkből egy olyan generáció rajzolódik ki, amely már akár évekkel a felvételi előtt elkezd érdeklődni a továbbtanulás iránt, azonban körülbelül 80%-uk az intézmény kiválasztását az utolsó pillanatig halogatja és sokszor impulzusszerű, megérzésen alapuló döntéseket hoz” – mondta Jákó Eszter, a Metropolitan Egyetem marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
A most 20 éves Republic Grouphoz tartozó 2Republic reklámügynökség által megvalósított országos szintű reklámkampányban olyan hírességek és véleményvezérek tűntek fel, mint Stahl Barbara énekes, valamint Fenyvesi Zoltán színész, aki maga is a METU hallgatója.
"A METU-n önmagad lehetsz! szlogenre épülő kampány kreatívjaival a pályaválasztás szabadságát és sokszínűségét emeltük ki. A letisztult, színekre épülő látványvilág, a stockfotó-mentesség és a divatfotózás olykor extrém vizualitása adta az alapot a szakmai területeket megtestesítő karakterek kidolgozásához. A kedvenceink voltak azok a kizárólag szöveges poszterek, amiket jellemzően metró és egyéb tömegközlekedési eszközökön vetettünk be. Itt egy szókitaláló játékhoz hasonlóan, hangsúlyos méretű töredékszavakkal operáltunk a szintén színes háttereken, az utazókra bízva a kommunikációs üzenet megfejtését” – mondta Kollmann Áron, a 2Republic kreatív igazgatója.
Az integrált kampánynak köszönhetően a Metropolitan Egyetem elérése a célcsoportban nyolcvan százalékkal nőtt, emellett több, mint 30 százalékkal emelkedett az organikus videomegtekintések száma. Az intézmény nyílt napjaira a regisztráltak száma több mint 42 százalékkal emelkedett, míg a résztvevők aránya 20 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Annak ellenére, hogy 2017-ben tovább csökkent a felsőoktatásba felvételizők száma a tavalyi évhez képest, a METU 2 százalékkal növelte piaci részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Újfajta digitális mikroszkópok lesznek elérhetőek a magyar iskolások és amatőr kutatók számára
- Több mint ezer lány tanult programozni a Skool projektben
- Digitális Témahét: több mint ezer iskola nyit kaput a digitális világra
- Átfogó programot indít a kormány az informatikus utánpótlás biztosítására
- Több száz jelentkezőből kerülnek ki a legjobbak az új képzési modellben
- A robotok már köztünk vannak
- Digitális Témahét a GE Digitalnál
- Még képzettebb mérnökök kerülhetnek ki a BME-ről a thyssenkrupp Steering segítségével
- Világjobbító innovátorok - avagy a női kreativitás határtalan
- A Google támogatásának köszönhetően indul a KódKlub, a Technológiai Oktatásért Alapítvány új projektje
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban
Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.
Kirobbanó gaming teljesítmény az AOC 44,5″ OLED monitorjával
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – újabb csúcskategóriás OLED modellel bővíti a népszerű AGON PRO termékcsaládot. A 44,5″ hüvelykes (113 cm) AGON PRO AG456UCZD gamer monitor elmélyült játékélményt nyújt.
Átadták a Jedlik Ányos-díjat
Idén is átadták a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) egyik legrangosabb díját, a Jedlik Ányos-díjat, amely a kimagaslóan sikeres feltalálói tevékenység, valamint a kiemelkedő színvonalú és hatékonyságú iparjogvédelmi munkásság elismerését szolgálja. A Magyar Nemzeti Múzeumban kiosztott díjat ezúttal két vegyészmérnök, egy építőmérnök, egy villamosmérnök és egy szellemitulajdon-védelem területén tevékenykedő szakember kapta.
Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.
Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását
Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.