Jön a Repülőtér éjszakája
Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban. Különleges repülőtéri járművekkel és oldtimerekkel, üzemelő pilótafülkékkel, hajtóműindításokkal, nosztalgiarepülésekkel, mesélő pilótákkal, pályaválasztási foglalkozásokkal, repülős talkshow-val, éjszakai reptérlátogatásokkal várja a látogatókat július 30-án az Aeropark, ahol a rendezvény alkalmából egy nem hétköznapinak számító Schweizer helikopter is a tiszteletét teszi.
A repülés és a repülőtér mind a mai napig sokak számára egy misztikus világ. Ennek kulisszái mögé enged betekintést ezen a hétvégén az Aeropark repülőmúzeum és számos partnere. A nagyszabású programon a szervezők megmutatják, mi minden szükséges ahhoz, milyen folyamatok zajlanak a háttérben, hogy egy 180 férőhelyes repülőgép két út között mindössze 30 percet töltsön a földön, és időben induljon a következő járatra.
A Repülőtér éjszakája az idei évben számos új elemmel bővül. Két pilótaiskola is kitelepül a repülőmúzeumba: a Tréner Kft. és a Cavok Aviation szakemberei azt mutatják meg az érdeklődőknek, hogy milyen út vezet a vitorlázó repülőgépektől a mai nagy utasszállítók pilótafülkéjéig, milyen tanfolyamokon, képzéseken vesznek részt a leendő pilóták, egyáltalán milyen karrier vár azokra, akik ezzel a hivatással kacérkodnak. Külön standdal fogadja a vendégeket a Hungarocontrol, ahol a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba avatnak be mindenkit, és abba, hogy milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki a radar előtt ülve egyszerre több utasszállítónak ad utasításokat. Akit pedig a mai modern repülőgépek javítása, ápolása érdekel, vagy mérnöki pályára készül, látogasson el az Aeroplex of Central Europe gördülő kiállítására, ahol a ferihegyi karbantartó vállalat munkájából kaphat ízelítőt.
Immár hagyomány, hogy az Aeropark idei nagyrendezvényein egy-egy helikopter is landol a történelmi repülőgépek között. Míg július elején, a Kéklámpás Találkozón egy rendőrségi és egy mentőhelikopter tette tiszteletét, ezen a szombaton délután háromtól egészen napnyugtáig egy Schweizer 300-as gép vendégeskedik a kiállítóhely közepén.
A repülőtéri oldtimerek mellett láthatóak lesznek azok a monstrumok, amelyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatos téli üzemét biztosítják, óriási hómarókat, hótolókat nézhetnek meg testközelből a program résztvevői. Mellettük két jégtelenítő jármű is beköltözik erre az estére a repülőmúzeumba. A szakemberek azt is megmutatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt.
Ahogy leszáll az est, életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói, akik több kiállított gépen ismét átforgatják a hajtóműveket, beindítják a legendás „kukacbombázó” helikopter, a Kamov 26-os motorját.
Emellett folyamatosan zajlanak a tematikus séták, gurulnak a repülőtéri oldtimer autók, kipróbálhatók a múzeum repülőgépszimulátorai, és különleges hangulatú nosztalgiarepülésre viszi az érdeklődőket a világ egyetlen üzemképes Li-2-es repülőgépe.
Az este vendége lesz Mónus Ferenc kapitány, aki 50 év alatt 25 ezer órát töltött a levegőben, és nem régiben jelent meg könyve „És mégis pilóta lettem” címmel. A repülésrajongók találkozhatnak Hajdu Gergellyel, aki a világ egyik legmodernebb repülőgépén, a Boeing 787 Dreamlineren dolgozik, Antal Lajos pedig arról mesél a talkshow-n, hogy milyen kalandok várták a müncheni repülőtér betonján.
Kapcsolódó cikkek
- A Rolls-Royce új technológiával formálja a hibrid-elektromos repülést
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Szeptember 4.: Az Aeropark éjszakája
- Allianz: 9 trend a Covid–19 utáni légi közlekedésben
- Az éjszaka, amikor minden a repülésről szól
- Dinamikusan növekszik a hazai légi forgalom
- Jelentősen nőtt a repülőgépforgalom az EB-nek köszönhetően
- Repülésbiztonság minden szinten
- 8 milliárd forintból újultak meg a hazai légiforgalmi irányítás rendszerei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.