GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben

forrás: Prím Online, 2023. március 20. 15:38

A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.

A több ezer európai webáruház kínálatát összekapcsoló GLAMI divatkereső platform friss e-kereskedelmi jelentése* külön fejezetet szentel a digitális innováció és a Z generáció kapcsolatának.  A beszámoló szerint az ezredforduló óta egyre inkább a Z generáció formálja azokat a sajátos esztétikai irányzatokat, amelyek sokszor meghatározó trendekké válnak a divat világában, valamint néhány éven belül ez a korcsoport már nem csak a trendeket fogja diktálni, de hamarosan ők válnak majd egyben a legfizetőképesebb fogyasztókká is.

 

„A Z generáció tagjainak nagy része eltávolodik a stílusok által meghatározott öltözködéstől, hogy valamelyik közösségi médiában látható „hiperspecifikus” vizuális esztétikához (pl. barbiecore, regencycore, kidcore, balletcore, westerncore stb.) illeszkedjen és ennek megfelelő ruhadarabokat keres az interneten. A divatmárkáknak és a webáruházaknak ugyanakkor nem csak a kínálatukat kell ezekhez a dinamikusan változó igényekhez igazítaniuk, hanem olyan innovatív vásárlási élményt is kell biztosítaniuk, amelyekkel a fogyasztók gyorsan és kényelmesen találhatják meg, illetve vásárolhatják meg az igényeiknek megfelelő termékeket” – mondta Silvia Lešková, a GLAMI országigazgatója.

 

A kutatás kiemeli továbbá a Z generáció fogyasztói attitűdjeinek másik fontos aspektusát is, mégpedig, hogy olyan vállalatoktól akarnak vásárolni, amelyek hozzájuk hasonló értékeket képviselnek. Így előszeretettel támogatják azokat a divatmárkákat, amelyek etikus üzleti gyakorlatokat folytatnak, például támogatják a fenntarthatóságot, illetve elutasítják a diszkrimináció bármely formáját. A jelentés példaként említi, hogy 2022-ben újra népszerűek lettek a bő szabású farmerek, mert a Z generáció számára a testhezálló „skinny jeans” az elvárások szimbólumává vált. Hasonló okokra vezethető vissza a használt ruha vásárlás felfutása is. Mivel ez egy fenntartható és egyben megfizethető módja az új ruhák beszerzésének, a 12-25 éves korosztály előszeretettel vásárol turkálókban, akár Instagramon, TikTokon és YouTube-on keresztül is.

 

 

„A GLAMI Group, mint az egyik vezető európai divatkereskedelmi platform, 14 piacon működteti weboldalait, amelyek több mint 4300 e-shop több millió termékét katalogizálják és teszik kereshetővé a fogyasztók számára.  Elkötelezettek vagyunk az innováció mellett, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy a legjobb élményt nyújtsuk felhasználóinknak és partnereinknek egyaránt. A katalógusainkban szereplő rendszerezéshez kifejlesztettünk egy szabadalmaztatott neurális hálózati modellt, amely havonta több mint 40 millió tételt automatikusan kategorizál. Az óriási választékból a keresési előzmények, vagy például a korábbi megtekintések alapján személyre szabott formában jelenítjük meg a kínálatot, ezzel megkönnyítve a felhasználóink számára a divat felfedezését és a vásárlást. Mindez olyan előnyöket kínál partnereink számára, amelyet önállóan csak igen jelentős befektetéssel és hosszú ideig, akár évekig tartó fejlesztéssel tudnának házon belül megvalósítani”  – teszi hozzá Silvia Lešková.

 

A két meghatározó trend ellenére a GLAMI kutatásában résztvevő európai divatwebshopok csak 40% nyilatkozta, hogy 2023-ban az üzletfejlesztés fókuszterületének tekinti a kínálat átalakítását és csupán 20% tervezi, hogy a választékot kifejezetten a fiatalabb közönség igényeihez igazítsa. Ugyanakkor a kutatás arra is felhívja a figyelmet, hogy idén a webshopok csak 31%-a tervezi kifinomultabb adatelemzési megközelítések bevezetését, mint például a belső adatgyűjtés és feldolgozás bővítése, a többcsatornás felhasználói élményre való összpontosítás, vagy a személyre szabás.

 

A kutatás szerint tehát a Z generáció, ha jelenleg nem is a legtöbbet költő célcsoport, néhány éven belül nagyobb vásárlóerővel rendelkeznek majd, mint az őket megelőző Y generáció. Mivel hamarosan már nem csak trendalapítók lesznek, hanem meghatározó fogyasztói csoporttá is fognak válni, az igényeikkel való lépéstartás elengedhetetlen a sikerhez az e-kereskedelem legnagyobb szegmensében.

 

__________________________

*GLAMI survey across fashion e-retailers, 01/2022. A jelentés elkészítéséhez 2023. január folyamán 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) készült felmérés a szegmensben működő partner webáruházak körében.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59