E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?

forrás: Prím Online, 2023. szeptember 29. 14:21

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.

A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az online vásárló felhasználók számának növekedése és a mobileszközök iránti egyre növekvő preferencia tekintetében. Ezek a trendek a Datareportal adatai alapján a jövőben is megmaradnak. A globális internetezők 92,3%-a legalább alkalmanként mobiltelefonon keresztül lép fel a világhálóra, ami azt eredményezi, hogy több fogyasztó vásárol mobileszközökön, mint asztali számítógépen vagy laptopon keresztül. Ezzel egyidejűleg 2023-ban a felnőtt internetezők 94,8%-a havi rendszerességgel használ üzenetküldő alkalmazásokat és csevegéseket.

 

Számos e-kereskedelmi márka készül a forgalmas eladási időszakra, ezért érdemes már most megvizsgálni az üzenetküldő alkalmazások lehetőségeit. Íme, hogyan segíthetnek a csevegőalkalmazások a márkáknak abban, hogy elérjék a vásárlókat, valamint vásárlásra, illetve ismétlődő vásárlásra ösztönözzék őket.

 

A márka bemutatása

 

Az e-kereskedelemben az első lépés a termék értékesítésében a márka megtalálása és megismertetése a megfelelő célközönséggel. Míg az emberek akár az utcán is beléphetnek egy üzletbe, az e-kereskedelmi vállalkozásoknak proaktívan kell keresniük a vásárlóikat. Szerencsére a márkák ma már a mobiltelefonokon is elérhetik a közönségüket, és gondoskodhatnak arról, hogy a megfelelő embereket célozzák meg. A Viberen például a márkák kor, nem, lakóhely, valamint érdeklődési körök alapján célozzák meg közönségüket. Emellett különböző típusú hirdetéseket is kihasználnak, amelyek natívan elhelyezhetők a csevegő- vagy hívásképernyőkön, illetve más gyakran látogatott helyeken. 

 

A fogyasztó első benyomása egy márkáról döntő fontosságú. Jelentősen befolyásolja a márka megítélését, amelynek megváltoztatása később kihívást jelenthet. A márkák kreatív eszközökhöz nyúlhatnak, amikor új célközönséggel szeretnék magukat megismertetni és megkedveltetni. Érdemes megnézni az AR-technológiákat, és létrehozni egy szórakoztató, márkázott lencsét, amelyet az emberek körbeküldenek majd a barátaiknak és a családjuknak; vagy létrehozni egy stílusos matricacsomagot, amely interaktív módon közvetíti a márka üzenetét – különösen a fiatalabb közönség számára. A Viberen a márkák összekapcsolják ezeket a megoldásokat saját chatbotjaikkal, és elvezetik az ügyfeleket a vásárlási út következő lépéséhez.

A márka bemutatásának különböző módjai: a Viber jóvoltából

 

Segítség a termék kiválasztásában

 

A márkák az üzenetküldő alkalmazások segítségével válaszolhatnak a kérdésekre és személyre szabott ajánlásokat adhatnak: segíthetnek a ruhák kiválasztásban, elmagyarázhatják a méreteket, javaslatokat adhatnak az elküldött kép alapján, és befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket.

 

Ma már könnyebb kiválasztani egy terméket egy online piactéren, mert általában sokkal szélesebb választékot kínál, mint a hagyományos üzletek. A márkáknak érdemes kihasználniuk ezt a növekedő tendenciát mutató a trendet.

 

Ezen a ponton nagyon hasznos az ügyfeleknek szóló üzenetek, különleges ajánlatok küldése, a termékek bemutatása, és az, hogy az emberek kérdéssel forduljanak a márkához. Az e-kereskedelmi márkáknak is előnyös, ha a chatbotok éjjel-nappal támogatást nyújtanak, és márkamegjelenést hoznak létre az üzenetküldő alkalmazáson egy hivatalos oldallal vagy fiókkal, amelyet az ügyfelek könnyen megtalálnak.

 

Termékinformáció nyújtása: a Viber jóvoltából

 

Megrendelések és szállítások kezelése

 

A termék kiválasztása után elengedhetetlen a zökkenőmentes rendelési és szállítási folyamat. Ez valós idejű rendeléskövetéssel, a szállítási státusz azonnali frissítésével és az ügyfélszolgálat könnyű elérhetőségével biztosítható. Az e-kereskedelmi márkák üzenhetnek ügyfeleiknek az általuk ismert alkalmazáson keresztül, hogy tájékoztassák őket a rendelésük állapotáról, megoszthassák a garanciára vonatkozó információkat, lehetővé tegyék számukra a szállítás kezelését és még sok minden mást. Használhatnak chatbotokat is, hogy az ügyfelek a nap bármely időszakában tájékoztatást kaphassanak a megrendeléseikről.

 

Megrendelések és szállítások kezelése: a Viber jóvoltából

 

Értékesítés utáni támogatás 

 

Ebben a szakaszban egy üzenetküldő alkalmazás, amelyen az adott márka jelen van, jobb, mint egy eladó az üzletben, mivel mindig az ügyfelekkel, az ő kezük ügyében van. A jövőben valószínűleg az emberek egyre inkább kihasználják majd az ilyen személyes asszisztenseket a vásárlás során.

 

Az értékesítés utáni segítségnyújtáshoz általában ügyfélszolgálati csapatot vesznek igénybe. Ők használhatják az üzleti üzeneteket az összetett vagy egyedi problémák kezelésére, és hagyhatják, hogy a chatbotok kezeljék a gyakoribb és ismétlődő megkereséseket. A márkák arra is felhasználhatják ezt a lehetőséget, hogy keresztértékesítsenek hasonló termékeket, amelyek iránt ügyfeleik érdeklődhetnek, összegyűjthetik a visszajelzéseket, és szorosabb kapcsolatot építhetnek ki az ügyfelekkel, hogy azok hűségesekké váljanak.

 

Ügyfélszolgálat és keresztértékesítés: a Viber jóvoltából

 

Üzenetküldő alkalmazások: a vásárlás átalakítása

 

A növekvő mobilkereskedelmi trendek és az üzenetküldő alkalmazások népszerűsége jelentősen befolyásolják az online vásárlást. A fogyasztók ma már elvárják, hogy a vásárlási folyamat zökkenőmentes, személyre szabott és kényelmes legyen – az üzenetküldő alkalmazások pedig megfelelhetnek, sőt túl is szárnyalhatják ezeket az elvárásokat. Várhatóan a társalgási mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság még fontosabbá válnak az üzenetküldő alkalmazásokban, szélesebb közönséget érnek el, és szinte nélkülözhetetlenné válnak a kereskedelemben. Azáltal, hogy jelenlétet teremtenek ezekben a népszerű alkalmazásokban, a márkák nagy és egyre szélesedő demográfiai réteggel léphetnek kapcsolatba. Számtalan vállalat már megtette ezt, nagyszerű eredményekkel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?

A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.

2024. május 8. 19:41

Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban

Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén. 

2024. május 8. 18:02

Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére

A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.

2024. május 8. 17:26

Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel

25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.

2024. május 8. 15:57

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36