Az NMHH Internet Hotline-ja megjelenik az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága kiadványaiban
Az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR) két – egy a felnőttek és egy a fiatalok számára készült – kiadványa gyakorlati, a valós életből vett példákon keresztül mutatja be a menekülteket fenyegető online veszélyeket és védelmi stratégiákat.
Az NMHH által fenntartott Internet Hotline tájékoztató és segítségnyújtó szolgálat munkatársai a bejelentéskezelés során szerzett tapasztalataikkal szakmai támogatókként közreműködtek a kiadványok létrehozásában. Az ukrán és angol nyelven megjelenő anyagokat – amelyek az UNHCR budapesti képviseletének „Safe Online” nevű, menekültek védelme érdében indított kampányához kapcsolódóan jelentek meg – több mint 4000 példányban terjesztik Magyarországon 19 partnerszervezet együttműködésével.
A háború elől menekülő ukrán gyermekek és felnőttek rendkívül kiszolgáltatott helyzetben érkeznek hazánkba. A menekültek a különböző közösségimédia-felületeken keresztül tájékozódnak arról, hogy hol és hogyan tudnak segítséget, munkalehetőséget és lakhatást találni. Ezeket a platformokat és a számukra létrehozott segítő csoportokat azonban sokan visszaélésszerűen használják. A nem megfelelően moderált és szűrt segítő csoportok táptalajul szolgálhatnak a menekült gyermekekkel és fiatal nőkkel szembeni szexuális visszaéléseknek, akik sérülékeny helyzetükből adódóan könnyen kizsákmányolás áldozataivá válhatnak. Ezért a szerkesztők a kiadványok tartalmi elemeinek összeállításánál konkrét, gyakorlatban előforduló eseteket és az ukrán fiatalokkal és felnőttekkel folytatott fókuszcsoportos beszélgetésekben elhangzott problémákat vették alapul.
A fiataloknak szóló kiadvány kiemelt figyelmet szentel az online behálózás, a szexting és a szexuális célú zsarolás veszélyeinek. Összegzi azokat az intő jeleket, amelyek segíthetnek a jelenségek felismerésében, majd fiktív chatbeszélgetéseken keresztül példákat is mutat. A felnőttek számára készült kiadvány a biztonságos munka- és szálláskeresés formáit részletezi, így bemutatja azt is, hogy hogyan ismerhető fel egy-egy gyanakvásra okot adó állás- vagy szálláshirdetés a közösségi médiában.
A kiadványok hátoldalán megjelenik az Internet Hotline internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálat is, amely az online elérhető, jogsértő és kiskorúakra káros tartalmakról fogad bejelentéseket összesen nyolc kategóriában. A szolgálat a magyar mellett már angol nyelvű űrlapot is üzemeltet, így fogad és kezel is angol nyelvű bejelentéseket, amelyek akár menekültektől is érkezhetnek. Az Internet Hotline több közösségimédia-platformmal is partneri kapcsolatban áll az úgynevezett „Trusted Flagger” partnerségein keresztül, aminek köszönhetően az érintett szolgáltatók prioritásként kezelik az Internet Hotline-tól érkező bejelentéseket. A szolgálat elemzői minden esetben igyekeznek bejelentőiknek személyre szabott segítséget nyújtani, kiemelt figyelmet szentelve a kiskorú és a legsebezhetőbb személyektől érkező jelzéseknek.
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
- A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
- Megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása, erősödik a streaming
- Médiatanács: a Tények Plusz több riportja miatt is eljárás indul
- Dicstelen hírnév, avagy miként lett hívószó a médiában az OnlyFans?
- Átadták Európa egyik legkorszerűbb hírközléstechnikai mérőkomplexumát
- Az NMHH az elégséges internetről végzett piackutatást
- A Viasat 3, az AXN és egy érdi rádió műsorait is vizsgálta a Médiatanács
- Jön a reklám! Te elkapcsolsz?
- A médiatudatosságra helyezte a hangsúlyt az NMHH a Rákóczi Táborokban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.