HP Software Universe

Integrált megoldások mindenkinek

Bartók Nagy János Bartók Nagy János, 2001. november 25. 07:27
A Hewlett-Packard ötödik alkalommal - ezúttal Monacóban - megrendezett felhasználói fóruma névváltással is jelezte a vállalat fókuszváltását és a stratégiai hangsúlyok eltolódását. A rendezvény eddig OpenView Universe néven futott, most a HP az új névvel is érzékeltetni akarta eltökéltségét a szoftveres nagyhatalommá válásban (persze minden relatív, számos vállalat boldogan megelégedne a világranglistán a HP által jelenleg elfoglalt ötödik-hatodik hellyel).
Három szlogen jegyében

Az elmúlt másfél év a nagy bevásárlások időszaka volt, a HP számos szoftvert és fejlesztőcéget vásárolt fel, hogy termékeikkel kiegészítse palettáját, s segítse a megálmodott jövőkép valóra váltását. E vízió három alapszlogenje: mindenhol jelen lévő, mindent átható e-szolgáltatások (e-services); az ennek fenntartásához szükséges, mindig rendelkezésre álló infrastruktúra (always-on infrastructure); végül az e-szolgáltatások igénybevételét bárhonnan lehetővé tévő eszközök (e-appliances).

Ebben a struktúrában világosan kirajzolódik a szoftver szerepe: egyfelől a már meglévő e-szolgáltatások felügyelete (OpenView termékcsalád), másfelől az új szolgáltatások tervezésének, létrehozásának és működtetésének feladata (Netaction termékcsalád).

Az idei konferencia nem szolgált bombasztikus bejelentésekkel (a HP-Compaq egyesülés fényében ez talán nem is baj), a bejelentett új termékek és megoldások inkább arra utalnak, hogy a HP a már meglévő termékek integrálására, a konzisztens szoftverplatform kialakítására helyezi a hangsúlyt. (Óhatatlanul felvetődik az emberben, aminek a konferencián felszólaló iparági elemzők is hangot adtak, hogy ha nem is a hagyományos értelemben, de valamilyen formában a framework rendszerek reneszánsza jön - igaz, ezt az alkalmazásintegrációs szoftverek terminológiájával helyesebb volna inkább buszarchitektúrának titulálni.)

OpenView - integrált szolgáltatásbiztosító csomagok

Ami az OpenView termékcsaládot illeti, a több tucat új termék vagy szoftververzió közül a legfontosabb az integrált szolgáltatásbiztosító (ISA - Integrated Service Assurance) megoldáscsomagok bejelentése volt. E csomagok közös jellemzője, hogy a megcélzott iparági szegmens számára valamennyi fontos felügyeleti funkciót tartalmazzák, könnyen testre szabható, előintegrált formában. Az ISA for Unix és az ISA for Windows csomag a hagyományos nagyvállalati IT-felügyelet eszközeit tartalmazza, míg az ISA for Communications Networks a távközlési szolgáltatók eszközeinek menedzsmentjére szolgál. Eddig is a HP volt az egyetlen gyártó, amely a hagyományos és a távközlési eszközök felügyeletére egységes megoldást tudott kínálni (hazai mobilszolgáltatónál is üzemel már ilyen rendszer), az ISA for Communications Networks viszont a többi ISA megoldáscsomaggal azonos alapra építkezik, ami mind a fejlesztést, mind a testre szabást és betanulást megkönnyíti. Mindhárom ISA csomag közös jellemzője továbbá az ügyfélcentrikus SLA-menedzsment, azaz olyan modulokat is tartalmaznak (Service Information Portal), amelyekkel a menedzselt ügyfél is ellenőrizni tudja a kapott szolgáltatás minőségét.

Említést érdemel még az OmniBack mentőszoftver 4.1-es verziója, amely a HP storage alrendszerein automatikusan képes archiváló diszktükrök létrehozására és kezelésére. Kritikus helyzetekben ennek jelentősége felbecsülhetetlen: segítségével az esetleges helyreállítás gyakorlatilag azonnal, egyetlen gombnyomással, a szalagos egységek igénybevétele nélkül megtörténhet.

A Network Node Manager szoftver legújabb változata az eddigieknél erőteljesebben támogatja a heterogén Layer 2-hálózatokat, a VLAN-környezeteket, kifinomult eseménykorrelációs és diagnosztikai eszközei pedig lehetővé teszik a problémák kiváltó okának gyors azonosítását (root cause analysis).

Netaction termékcsalád

A Netaction termékcsalád tagjai közül a legrégibb a legismeretlenebb, pedig naponta százmilliók használják. Az OpenCall az SS7 platformon teszi lehetővé új szolgáltatások fejlesztését, s a telefonközpontok, SMS-központok kétharmadában OpenCall alapú rendszerek kezelik hívásainkat. Az új OpenCall termékek immár a kisebb szolgáltatókat is megcélozva jelennek meg a piacon, fejlesztőeszközöket és kész megoldásokat kínálva számukra.

A Netaction család többi tagját a HP Internet Operating Environment (IOE) néven fogja össze. Ezek azok a termékek, amelyek egységes Java alapú környezetet biztosítanak az e-szolgáltatások kifejlesztéséhez, integrációjához és bevezetéséhez. A Netaction Middleware a HP BlueStone alapú alkalmazásfejlesztő köztesszoftvere, a Netaction Mobile Portal vezeték nélküli szolgáltatások gyors fejlesztését teszi lehetővé. A Netaction Process Manager workflow- és alkalmazásintegráló szoftver, a Netaction Web Services pedig a kifejlesztett internetes alkalmazások webes integrációját biztosítja. Ha úgy tetszik, e termékek a kiszolgálóoldali szolgáltatásokat támogatják: ezek elérését kliensoldalon a HP Chai szoftverplatform teszi lehetővé, amely a HP összes mobilkommunikációs eszközébe beépül majd.

Kulcsszavak: HP +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55