2 milliárdos üzlet a játékok kalózmásolása

Tóth Kristóf, 2002. február 15. 22:05
Az amerikai videojáték-üzletág legalább 1,9 milliárd dollár bevételtől esett el a tavalyi évben az illegális szoftverterjesztés térhódítása miatt.
A becsült kár mintegy fele származik Koreából és Kínából, jelentette be egy ipari kereskedelmi csoport csütörtökön. A washingtoni központú Interactive Digital Software Association (Interaktív Szoftverek Kiadói Szövetsége) szerint az adatok az International Intellectual Property Alliance (IIPA - A Szellemi Tulajdon Nemzetközi Szövetsége) jelentéséből származnak. Az IIPA a napokban tervezi benyújtani a jelentését az Egyesült Államok Kereskedelmi Képviseletének (USTR).

A csoport arra kéri az amerikai kereskedelmi képviselet vezetőit, tegyenek lépéseket az ellen a mintegy ötven ország ellen, amelyek szerintük nem tesznek eleget az illegális szoftvermásolás megakadályozásáért, beleértve többek között a konzol- és PC-s játékok illegális terjesztését is. A napokban elkészült jelentés szerint egyébként a videojátékok eladásából származó bevételek tavaly mintegy 6,35 milliárd dollárt tettek ki csak az Egyesült Államokban.

"Legalább 100 olyan ország van a világon, ahol a legális szoftverpiac a fékezhetetlen szoftverkalózkodás miatt gyakorlatilag egyáltalán nem létezik" - mondta Doug Lownstein, az IIPA elnöke egy nyilatkozatában. A kereskledelmi csoport egyébként szinte az összes ismert amerikai játékszoftver kiadót magába foglalja, olyan óriásokat is beleértve, mint amilyen például az Electronic Arts Inc. vagy az Activision Inc.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55