A Novell megvette a SUSE-t, de ki veszi meg a Novellt?
A felvásárlás újra felélesztette a Novellel kapcsolatban már tíz éve rendszeresen felmerülő kérdést, hogy vajon őket ki fogja lenyelni. "Mindig voltak pletykák, hogy a cégre az IBM, a Lucent vagy az AT&T kacsingat" - nyilatkozta a Yankee Group piaci elemzője, Laura DiDio. "Ez ugyan még nem történt meg, de véleményem szerint a Novell számára nagyon jó végjáték lenne." DiDio emlékeztetett, hogy az operációs rendszerek piacán a NetWare folyamatosan veszít részesedéséből, és bevételei stagnálnak. "Az évek során az egykor csábító célpont fokozatosan visszaszorult." Most a SUSE, az augusztusban felvásárolt, a Linux asztal készítésében jártas Ximian, és néhány más akció révén a Novell visszanyerte egykori önmagát. "Megérett az idő a dologra" - mondta DiDio.
John Enck, a Gartner szakértője szerint a SUSE akvizíció számtalan új kérőt hoz a Novell számára. "Kiváló célponttá váltak. Évek óta figyelem, ki akarja őket felvásárolni. Ez a Novellel kapcsolatos beszélgetésekben teljesen hagyományos témának számít." A Novell felvásárlásának elmaradása mögött számtalan ok áll, főként az, hogy sokkal hasznosabb, és a potenciális befektetők számára egyszerűbb volt partnerként csatlakozni, mint megvenni a céget. "Mindegyik vásárló számára más volt a visszahúzó erő."
DiDio példának hozta fel a HP-t, mint lehetséges kérőt. "A HP hosszú ideje kacsingat a Novellre" - mondta. Enck kiemelte, hogy ha a HP venné meg a Novellt, az a Microsoft számára arculcsapással érne fel, mivel a szerverpiacon nagyon hatékony párost képeznének. "A Microsoft már most sem nézi jó szemmel a HP folyamatos Linux iránti érdeklődését. Ha megvennék a Novellt, akkor az súlyosan érintené a kapcsolatukat."
Egy másik lehetséges jelentkező a Cisco. Öt éve a Cisco és a Microsoft megállapodott egy azóta már hamvába holt könyvtárszolgáltatásról, mely lehetővé tette volna a Cisco switch-ek és routerek Active Directoryn keresztüli menedzselését. Mivel ez nem jött létre, a Cisco vásárlói egy ugyanilyen, a Novellel kötött szerződést akartak látni. "A piacon továbbra is van igény egy hasonló kezelőcsomagra" - mondta DiDio, "és a Novell termékvonala is érdekli a Ciscót."
A legnyilvánvalóbb vásárló persze az IBM, mely a SUSE ügylet részeként 50 millió dollárt invesztált a Novellbe. DiDio: "Igen érdekes a módszer. Az IBM gyakorlatilag nem veszthet a dolgon, mivel ha szükségesnek látja, bármikor eladhatja a Novell részvényeit, és visszakapja a pénzét." Enck szerint nagyon nyomós érveket kell megfontolnia az IBM-nek. A Novellel egy fejlödő Linux disztribuciót nyerne, és nem lebecsülendő, hogy a SUSE minden eServer platformját támogatja. "A SUSE sokkal szorosabban dolgozott együtt az IBM-mel, mint bármely más Linux forgalmazó."
DiDio véleménye szerint az ügy a nyílt forrású szektornál jóval nagyobb méretekben zajlik. "Észre kell vennünk, hogy a SCO és a Novell csak kis szereplők egy hatalmas sakktáblán, a történet főszereplői a Microsoft és az IBM. Nem véletlen, hogy pár hete a SCO támogatást kapott a Microsofttól, és most az IBM befektetett a Novellbe. A nagypolitikában a SCO és a Novell csak közvetítők."
Kapcsolódó cikkek
- Best of Interop díjat nyert a Novell ZENworks Linux Management
- A Capgemini is támogatja a Novell SUSE Linux megoldásait
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Intelligens, automatizált nagyvállalati Linux-felügyelet
- Új SUSE Linux Enterprise Thin Client megoldás
- A Novell bemutatta legújabb nyílt vállalati megoldásait a BrainShare 2007 konferencián
- Novell Open Workgroup Suite: további előnyöket kínál az ügyfeleknek
- A HSBC bank is kihasználja a Novell-Microsoft megállapodás előnyeit
- Virtualizáció SUSE Linuxon SAP alkalmazásokhoz
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete, miközben hazánkban is hódítanak a kínai webshopok
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.