Eladta ipari elektronikai alkatrészgyártó részlegeit az Elcoteq
A
pécsi gyár, miként az anyacég is elsősorban távközlési végberendezések és
távközlési hálózati eszközök gyártására koncentrál. A hálózati eszközök
gyártása Pécsett 2003 őszén kezdődött. Az Elcoteq pécsi üzeme folytatja az
ipari elektronikai termékek gyártását is, de ezentúl nem közvetlenül a
"brand" vevőknek szállít, hanem az Ahlstromnak és e cég közbejöttével
jutnak el a termékek a megrendelőkhöz. E termékek megrendelői az Elcoteq
anyavállalat pénteki közleménye szerint az ABB, a Bombardier és a Kone. Az
anyavállalat 2,2 milliárd eurós árbevételében a kiszervezett termelés súlya
néhány százalékos csupán és az Econews információi szerint az arány hasonló
Pécsen is. Az Elcoteq két pécsi gyárában összesen 3500 főt foglalkoztat. A cég
a magyarországi árbevételről, illetve a Magyarországon gyártott távközlési
eszközök vevőiről nem nyilatkozott.
Az
Elcoteq anyavállalat honlapján olvasható információk szerint a cég vevői közé
tartozik az éves árbevétel 80 százalékát adó távközlési végberendezés gyártás
területén az Ascom, a Motorola, a Nokia,
a Philips, a Sony-Ericsson, a Sumitomo és a Swissvoice. A 13 ezer főt
foglalkoztató cég az első az európai EMS (elektronikai gyártó, tervező
szolgáltatások) piacon és világviszonylatban a második legnagyobb
mobiltelefongyártó. A hálózati eszköz gyártás területén, ami az anyavállalat bevételeinek
13 százalékát adta 2003-ban a fő vevők az Andrew Corporation, az Ericsson, a
Guangzhou Thinker, az LGP Allgon, a Marconi, a Nokia, a Siemens, a Strix
Systems és a Tellabs voltak. Az Elcoteq
közleménye szerint az Elcoteq ipari elektronikai alkatrészgyártó üzletágának
bevétele tavaly 127 millió euróra rúgott, és nyereséges volt.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.