IDC: a SAS vezeti a marketing automatizálási szoftverek piacát

Kovács Attila, 2004. augusztus 28. 10:10
Az IDC elemző cég tájékoztatása szerint a bevételeket tekintve a SAS vezeti a marketing tevékenységet automatizáló szoftverek piacát.
A “Worldwide Marketing and Sales Automation Applications 2003 Vendor Shares: Mixed News for Vendors" elnevezésű IDC tanulmány részletesen elemzi a 2001-2003 közötti évek marketing- és értékesítés-automatizáló alkalmazásainak piacát, tartalmazza a különböző szállítók - 2003 évi bevételi és piaci részesedési adatokkal bővített - kompetitív elemzését, valamint a piacvezető szállítók részletes bemutatását. A jelentés kitér a legsikeresebb szállítók jövőbeni eredményességét legnagyobb valószínűséggel befolyásoló fontosabb körülményekre is.

Az IDC becslése szerint a marketing tevékenységeket automatizáló szoftveralkalmazások piaci forgalma 2004-ben eléri az 1,49 milliárd dollárt. A jelentés szerint a SAS piaci részesedése a többi gyártó hasonló adatát megelőzve jelenleg 7,9 százalék, míg a 2003. évi bevétele elérte a 117,3 millió dollárt. A SAS bevételének 24,1 százalékos növekedése messze meghaladja a piac egészének 1,4 százalékos bővülését. Az IDC jelentése a SAS-ról a következőket írja. A SAS Institute a marketing üzletbe jelentős adatelemzési és adatkezelési tapasztalattal érkezett, és ez marketing automatizálási szoftverén is megmutatkozik. A nem statisztikusoknak készült alkalmazások esetében az egyik központi kérdés, hogy milyen mértékben célszerű integrálni a bonyolultabb adatelemzési funkciókat. Csekély mértékű integráció esetén a felhasználó esetleg kénytelen lesz más szoftvereszközt segítségül hívni kérdései megválaszolásához. Míg ha túlságosan sok fejlett funkciót tartalmaz a termék, fennáll a veszélye, hogy a felhasználók úgy vélik majd, atomtudósnak kell lenniük ahhoz, hogy a szoftver használják, így egy sor adatelemzési funkciót inkább figyelmen kívül hagynak. A SAS úgy oldotta meg ezt a kérdést, hogy nagy gonddal tanulmányozta a felhasználók igényeit és problémáit, és a bonyolultabb funkciókat egymással összekapcsolt táblázatos és grafikus szoftverelemekkel igyekezett érthetővé tenni. A SAS marketing automatizálási megoldásának szerves része az üzleti adatelemzési és a metaadat-kezelési funkció, valamint az Enterprise Miner adatbányászati eszköz.
Kulcsszavak: +céginfo SAS Institute

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 13:29

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14