IHM: Évente 14,7 százalékkal csökken a mobilszolgáltatások átlagos ára
Verseny a távközlési piacon, csökkenő tarifák
A készenléti szervezetek kommunikációját megkönnyítő egységes digitális rádiótávközlési rendszer kapcsán kifejtette: a pályázati kiírás elkészült, és hamarosan megjelenik. A kiépítés során 20-21 jelenlegi rendszert kell egységesíteni, s ez munka a miniszter véleménye szerint kormánybiztos kijelölését teszi szükségessé. A bizottság meghallgatta Pataki Dánielnek, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnökének a beszámolóját is.
A Magyar Posta Rt. postai egyetemes szolgáltatásainak ellenőrzése kapcsán az elnök elmondta: a hatóság 2003-ban, illetve 2004-ben ezen szolgáltatások minőségét vizsgálva egyebek mellett megállapította, hogy a küldemények nincsenek minden esetben dátumbélyegzővel ellátva. A budaörsi országos logisztikai központban tavaly bekövetkezett üzemzavarnak a hatóság szerint egyebek mellett az is oka volt, hogy a posta nem készült fel megfelelően a technológiaváltásra, s nem volt megfelelő terve a zavar elhárítására. Mindezek következtében a küldemények átfutási ideje jelentősen megnőtt.
Az elnök elmondta: tavaly év végén ismét ellenőrizték a postát, s ekkor már azt tapasztalták, hogy a küldemények továbbítását illetően a szabályokhoz képest csak jelentéktelen eltéréssel működik a társaság.
A mobilposták alkalmazásáról Pataki Dániel kifejtette: bár a postának már jóval korábban lehetősége lett volna bevezetésükre, 2000-ig nem élt ezzel a lehetőséggel. A folyamat 2003-2004-ben gyorsult fel, s tavaly 946 településen volt mobilposta. Ezek közül több mint 400-nak korábban nem volt fix postahelye.
A hatóság megállapította: a szabályoknak megfelelően indították a szolgáltatást, s kisebb hiányosságoktól eltekintve az előírásoknak megfelelően működteti a járatokat a társaság. Az elnök a kisebb hiányosságok között megemlítette, hogy nem minden autón volt
hitelesített levél-, illetve csomagmérleg, s a járatok egy-egy településen való valóságos tartózkodási ideje néhány esetben eltért az előírttól. Hozzátette: jogkörükből adódóan azt nem vizsgálták, hogy az emberek szeretik-e ezt a szolgáltatást, vagy tiltakoznak ellene.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Allround-szoftver grúz mobilszolgáltatónál
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Nyáron indul a negyedik cseh mobilszolgáltató, az U:fon
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.