Új könyvkereskedelmi rendszer az interneten
Lipp István, a Magyar Posta Rt. megbízott vezérigazgatója elmondta: a társaság piaci stratégiájához illeszkedik az elektronikus kereskedelmi rendszerek kiszolgálása. A Magyar Posta Rt. a könyvek tárolására egy 12 000 négyzetméteres raktárat fog üzemeltetni, biztosítja a teljes szolgáltatáscsomagot, a csomagoláson át a kiszolgálásig. A posta vezetője nem kívánta megmondani, hogy a rendszer kiépítése mekkora költséget jelent a társaságnak. Azt viszont elárulta, hogy a beruházásra szánt összeg a legrosszabb esetben is három év alatt megtérül.
A jövő év elején induló rendszer nem azonos az egyéni vásárlók kiszolgálását lehetővé tevő internetes áruházakkal - mutattak rá a társaságok illetékesei. A struktúra a kiadókat és az értékesítésben résztvevőket szolgálja ki. Herbert Gerber, az IBM Magyarország ügyvezető igazgatója hozzátette: jelenleg a világon 200 millió ember fér hozzá az internethez. Európában a tranzakciók 10 százalékát elektronikus kereskedelmi úton bonyolítják. Ez az arány 2003-ban várhatóan eléri a 30 százalékot. Az IBM-nél az elektronikus kereskedelemből származó bevételek tavaly mintegy hárommilliárd dollárt tettek ki, idén ez az összeg 10-15 milliárd dollár körül lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- Hírportált indított az RTL Klub
- iWiW Klubrendszer üzleti felhasználóknak is
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról
- A Magyar Posta megújítja infokommunikációs infrastruktúráját
- Élő videók a YouTube-on
- Pakisztán okolható a globális YouTube-kiesésért
- Szabadon alakíthatóak lesznek a Yahoo találatai
- Már elérhetők az online jegyek az R.E.M.-et is felvonultató Sziget 2008-ra
- Nyolcmillió forint egyetemi kutatásra és képzésre az IBM-től
A világ top 50 EdTech vállalata között a Xeropan
Komoly szakmai kritériumok alapján választotta ki a világ 250 legjobb EdTech cégét a TIME magazin és a Statista. A hétezer cégből két pillérre – a pénzügyi erősségre és az iparági hatásra – épülő pontrendszer alapján állították össze a listát, amelyen a magyar Xeropan az előkelő 35. helyet szerezte meg, az európai cégek között pedig a 11. lett és egyben az egyetlen magyar vállalat a nemzetközi ranglistában.
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
A Xiaomi megerősítette a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.