Karácsonyi szezon: az internetes vásárlás diadala
Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó érdekképviselet BBC által nyilvánosságra hozott részletes elemzéséből kiderül, hogy a mintegy 24 millió "shoppingoló" a világhálón átlagosan 816 fontot (közel háromszázezer forintot) költött.
Jo Tucker, a szervezet ügyvezetője igazgatója a BBC brit közszolgálati médiumnak elmondta: ez a fogyasztók egyértelmű szemléletváltását jelzi, és azt bizonyítja, hogy mára az internet a kereskedelem megkerülhetetlen szereplőjévé vált.
A következő években az e-kereskedelem további térnyerésére lehet számítani - tette hozzá. Az IMRG 2006-ra az online kiskereskedelem 36 százalékos bővülését jósolja Nagy-Britanniában.
Az internetes kereskedők öröme ugyanakkor azt jelenti, hogy a hagyományos üzletek rossz szezonra panaszkodnak. A legnagyobb üzletláncok kivételével a kiskereskedelem szinte minden szereplője megsínylette az eladások elektronikus formájának előretörését Nagy-Britanniában. Az elemzők éppen azért azt javasolják, hogy minden üzlet indítson mielőbb saját online katalógust és forduljon a vásárlás ezen új, virtuális módja felé.
Az internetes vásárlás kemény napokat hoz még egy további szakma képviselőire, a postásokra is. Helyi források szerint nem egy kézbesítő panaszkodott idén decemberben, hogy a szokásosnál jóval nehezebb dolga volt, hiszen ebben az ünnepi szezonban már nem csak az üdvözlőlapokat, hanem az interneten vásárolt, egyre súlyosabb árucikkeket is ki kellett hordania - olvasható a BBC honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- 10 tipp a biztonságos karácsonyi online vásárláshoz
- Vásárlás a neten - jobb félni, mint megijedni
- A britek költik a legtöbbet az interneten
- A brit kiskereskedelmi forgalom tizede online vásárlás
- Rekordszezon az internetes vásárlásban Amerikában
- A brit nők a férfiaknál többet költenek a neten
- Európában a britek a legnagyobb online vásárlók
- Kevés a hálón a honfi
- Unicumot az internetről
- A baracklétől a jégszoborig
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.