Vállalati üzleti intelligencia stratégia támogatása SAS kompetenciaközponttal

forrás Prim Online, 2006. április 1. 10:36
A BI sikeres alkalmazása túlmutat a technológián, világítottak rá a SAS szakemberei egy webes előadáson. A vállalatok innovatívabb működését átfogó, stratégiai megközelítés segíti, amely lefedi az embereket, a folyamatokat, és a szervezeti kultúrát.
A SAS BI (üzleti intelligencia) kompetenciaközpont lényegében egy több funkcionális területet felölelő formális szervezet, melynek tagjai az adott vállalat gazdasági és IT szakértőinek sorából kerülnek ki. A kompetenciaközpont célja, hogy elősegítse az üzleti intelligencia vállalaton belüli alkalmazását, s ezáltal támogassa a cég üzleti stratégiáját.

A BI kompetenciaközpont létrehozásával az egész szervezet hatékonysága növelhető: a megtisztított és megbízható adatokhoz a szervezet bármely szintjén azonnal hozzáférnek a felhasználók, ezáltal az üzleti intelligencia megoldások fokozottabb alkalmazásával gyorsabb és megalapozottabb döntések születhetnek, pontosabban meghatározható a BI értéke a vállalat számára, valamint optimalizálhatók a személyzeti és üzemeltetési költségek. A kompetenciaközpont létrehozása a tapasztalatok és a tudás megosztásával az innovációt is ösztönzi.

A SAS abban különbözik a hagyományos BI vendoroktól, hogy technológiát és szakértelmet biztosít a korszerű elemzés/analitika, az információkezelés és a szakterületi megoldások terén. A SAS Beyond BI jelszavának értelmében az üzleti intelligencia alkalmazásokon túlmutató, gyors, egyszerű és teljes körű platformot kínál, mely az átfogó IT-stratégia részét képezi. A SAS platform integrált megoldásainak köszönhetően nem csupán a múlt adatait elemezhetjük, hanem nyomon követhetjük az aktuális eseményeket, illetve előre jelezhetjük a jövőbeli üzletmenetet, amely a megalapozott döntéshozatal egyik alappillére.

A BI-kompetenciaközpontok létrehozása várhatóan az üzleti intelligencia valódi értékének felismeréséhez és szélesebb körű elterjedéséhez vezet majd.
Kulcsszavak: SAS

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val

A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében. 

2024. május 1. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14