Túl a promóción –a második generációs mobil marketing szolgáltatásokról
Makai Bence az IKO Telekom Média Holding elnöke a második generációs mobil marketing alapvető előnyét és ezzel térhódítását abban látja, hogy kiválóan alkalmas a célpiac közvetlen, célzott elérésére, amivel rendkívül költséghatékony és könnyen mérhető módszer. „A vevőkkel történő kapcsolatépítés szempontjából lényeges elem, hogy a második generációs mobil marketing módszerei egyszerűen teszik lehetővé az interaktivitást a fogyasztók és a vállalat között, ami rengeteg lehetőséget hordoz magában, miközben valorizálja a vállalatot a célpiac szemében. Arról nem is beszélve, hogy az eddigi, postán visszaküldhető kuponok és válaszok esetén több időre és energiára volt szükség, mint a csekély költségű és kényelmes SMS küldés esetén” – tette hozzá az IKO Telekom Média Holding elnöke.
„Korábban a mobil marketing egyes FMCG termékekkel kapcsolatos SMS promóciós kampányokra korlátozódott, a második generációs mobil marketing azonban új, közösség formáló és vásárolói hűség növelő eszközzé léphet elő. Felhasználási területe is várhatóan bővülni fog a szolgáltatások, az idegenforgalom és vendéglátás, a non-profit szervezetek, vagy akár a kormányzati intézmények irányába” – fejtette ki a piaci trendek alakulását Makai Bence.
A folyamatosan bővülő megoldásokat nyújtó marketingkommunikációs eszközök hatékonyságát igazolják a Mobil Marketing Szövetség (MMA) nemzetközi felmérésében kimutatott adatok is, miszerint a fogyasztók 36 százaléka vesz részt a mobilkampányokban. A magas szintű aktivitás hátterében az áll, hogy a tapasztalatok szerint ez a reklámtípus más hirdetési formákkal összevetve elfogadottabb a fogyasztók körében. Ez nem csak eredményesség, de költséghatékonyság szempontjából is jelentős.
A mobilpiac magját a 16-45 éves korosztály képezi. Ez lehetővé teszi széles körű kampányok hatékony megvalósítását, de számos szűkebb célcsoport is lefedhető ezzel a módszerrel. Ugyanakkor Makai Bence arra is felhívja a figyelmet, hogy a leghatékonyabbak azok a második generációs a kampányok, amik alapvetően humorosak, szórakoztatják, informálják, hasznos tippekkel látják el a célpiacot, miközben információt tartalmaznak a márkáról, a cégről is. Ugyanakkor, mint a legtöbb eszköz esetében, itt is fontos a folyamatosság. Nemzetközi viszonylatban például egy nőknek szóló egyesült államokbeli kábeltelevízió, a Women's Entertainment alkalmazta ezt a módszert sikeresen, amikor meghirdette „Style me with Helen Hunter” mobilkampányát. Ennek keretében a résztvevők hetente SMS-ben hasznos stílus tippeket, öltözködési ötleteket kaptak a televíziótól a híres színésznő, Helen Hunter ajánlásával. De hasonló közösségépítést hajt végre hazánkban jelenleg a Danon is Danon Activia termékével. A közösség tagjai SMS-ben minden nap tippeket kapnak az egészséges táplálkozással kapcsolatosan. A cég további információhoz is hozzájuthat az „interaktív fogyasztói klub” révén: azáltal, hogy időközönként megkérdezi klubtagjai véleményét új termékekről, szolgáltatásokról.
A trendek vonatkozásában az IKO Telekom Média Holding elnöke úgy látja, a második generációs mobilmarketing eszközeivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják majd fel. A szolgáltatás folyamatos fejlődésével utat tör magának az egyre tökéletesebb pozícionálás, melynek segítségével a potenciális fogyasztó ízlésének, érdeklődési körének és a pillanatnyi földrajzi helyzetének legmegfelelőbb üzeneteket, reklámokat kapja a jövőben.
Az IKO Telekom Média Holding azon fáradozik, hogy a második generációs mobil marketing szolgáltatások körében innovációs képességei és adottságai segítségével megőrizze vezető szerepét, és fenntartsa növekedésének dinamikáját a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.