Iszlám számítógépes játékok

forrás Prim Online, 2006. július 16. 12:34
Az iszlám történetének első száz évét meséli el négy különböző nemzet – a beduinok, az arabok, a perzsák és a rómaiak – szemszögéből az Al-Quraysh című, szíriai fejlesztésű számítógépes játék, mely szeptemberben kerül piacra a damaszkuszi központú Afkar Media cégtől. A Mohamed próféta törzsének nevét viselő stratégiai játékhoz számos hasonló játékprogram jelent meg az utóbbi időben a Közel-Keleten, melyek fejlesztői azt remélik, hogy videojátékaik építőleg hatnak majd az iszlám belső és külső képére, és csökkentik a feszültséget a muszlim és a nyugati világ közt – foglalta össze az InfoPark Zrt. innovációs hírlevele a The Christian Science Monitor nyomán.
Az Al-Quraysh játékosai választhatnak, hogy a négy nemzet valamelyikének seregeit vezetik, Khaled Ibn Waleed muszlim hadvezér szerepét játsszák, aki a valóságban győzedelmeskedett a rómaiak és perzsák fölött, vagy a saját törzse bizalmáért küzdő beduin sejkét. A játék feladata kereskedelmi útvonalak kiépítése és védelme, csapatok szervezése, csaták megnyerése és rabszolgák felszabadítása.

Radwan Kasmiya, az Afkar Media ügyvezetője az amerikai lapnak kifejtette: reményei szerint az Al-Quraysh segíteni fog a nyugati világnak a Keleten élők jobb megértésében, de a muszlimok is tanulhatnak belőle saját kultúrájukról. “Azt szeretnénk bemutatni, hogy ez a civilizáció tulajdonképp egy gyakorlatias és majdnem mennyei civilizáció volt. … Abban az időben a muszlimok élete racionális törvényeket követett. Ez lehetővé tette, hogy ez a civilizáció sokáig fennmaradjon és elfogadjon más civilizációkat, melyekkel kapcsolatba került. Nem egy konzervatív vagy szektáriánus civilzáció volt” – összegezte Kasmiya.

Az Afkar Media eddig két számítógépes játékot adott ki, és mindkettő a palesztin-izraeli helyzettel foglalkozott. A tavaly megjelent Under Siege (Ostrom alatt) igyekszik ellensúlyozni a nyugati videojátékok arabokról és a muszlimokról festett képét, mely a közel-keletieket terroristákként ábrázolja. A nyugati hagyományokkal szemben az Under Siege a palesztinok harcát arabok szemszögéből mutatja be, olyan muszlim karakterekkel, akik önvédelemből harcolnak. A játék első jelenetében két arab fiatal, Maen és Ahmed feladata az 1994-es hebroni mészárlás megakadályozása, mely során az izraeli Baruch Goldstein egy mecsetben 27 imádkozó palesztinnel végzett. A izraeli erőkkel harcoló akcióhősök minden civil áldozat után veszítenek életerejükből. Kritikusai szerint az Under Siege nem tesz többet annál, mint hogy megfordítja a sztereotípiákat, és a muszlimokról festett extrémista karikatúrákat a zsidóságra aggatja.

Az egyenként 100 000 dolláros költségvetésű Al-Quraysh és Under Siege a Dar al-Fiqr kiadó gondozásában jelent meg, mely egyaránt támogatja a konzervatív és liberális hangvitelű, iszlám témájú kiadványokat. Becslések szerint az arab világban 100 000 példány fogyott el az Under Siege-ből. A cikkben megszólaló Hasan Salem, a kiadó igazgatója a lapnak reményeit fejezte ki, hogy az Al-Quraysh hozzá fog járulni egy “modernebb” iszlámkép terjedéséhez. A fejlesztő és a kiadó egyaránt úgy vélik, hogy az egyik legnagyobb kihívást számukra a “komoly játékosok” táborának megnyerése jelenti, ugyanis termékeiknek a nemzetközi játékipar magasabb technikai színvonalú játékaival kell versenybe szállniuk. Tovább nehezíti régió játékfejlesztőinek helyzetét, hogy a helyi jogrendszerek gyenge védelmet biztosítanak a szellemi tulajdonnak, így a 10 dolláros áron terjesztett játékokból kevés bevételük származik. (A The Christian Science Monitor nyomán)

Forrás: Koine – az InfoPark Zrt. innovációs hírlevele
Kulcsszavak: játék tudomány

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50