A Tata Consultancy Services első negyedéve: 33 százalékkal nőtt a profit

MTI Sajtóadatbank, 2006. július 20. 09:01
A legnagyobb indiai számítógépprogram-gyártó és üzleti informatikai szolgáltató, a Tata Consultancy Services Ltd. 8,63 milliárd rúpiás (187 millió dollár) adózott eredményt ért el at üzleti éve júniussal zárult első negyedében, 33 százalékkal többet az egy évvel korábbi 6,47 milliárdnál és 8,4 százalékkal többet az előző negyedévinél, meghaladva az elemzők átlagosan 8,42 milliárd rúpiás várakozását.
Az eredményt az növelte, hogy a nyugati cégek, költségeik csökkentése végett, mind nagyobb számban helyezik ki irodai háttértevékenységüket, illetve rendelik információs technológiai programjaikat és azok karbantartását a szakmabeli indiai cégektől. A vállalat beszámolója szerint az új piacok és a bővülő szolgáltatások továbbra is növelni fogják a nyereséget, és áremelésre is lehetőséget adnak. Az új ügyfelektől 3-4 dollárral magasabb mérnöki óradíjat kér a cég az eddigi, átlagosan 22-23 dollár helyett.

A Tata Consultancy a negyedévben 62 új ügyfelet szerzett, ezzel már 764 - túlnyomórészt külföldi - cég számára végez irodai háttérszolgáltatást.

A bevétel, 41,44 milliárd rúpia, 42 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 29,13 milliárdot.

A Tata Consultancy 2001. augusztusban Budapesten nyitotta meg első európai számítógépprogram-fejlesztő központját. Bevételeinek közel harmada származik Európából, kétharmada az Egyesült Államokból, ahol tíz fejlesztő központja van.

A Tata Consultancy Services a márciussal zárult üzleti évben 35,5 százalékkal 28,83 milliárd rúpiára növelte az adózott eredményét az előző évi 21,28 milliárdról. A forgalma 132,46 milliárd rúpiára emelkedett 106,4 milliárdról.

A nagyságra második indiai számítógépprogram-gyártó és üzleti informatikai szolgáltató, az Infosys Technologies Ltd. a múlt héten 8 milliárd rúpia (173 millió dollár) adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, 50,4 százalékkal többet az egy évvel korábbi 5,32 milliárdnál.

Az elemzők átlagosan 7,16 milliárd rúpiára számítottak.

A bevétele, 30,15 milliárd rúpia, 45,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 20,71 milliárdot.

A nagy ugrást annak köszönhette ez a cég is, hogy gyorsan nőtt a hivatali-funkcionális tevékenységeket kiszervező nyugati vállalatok kereslete az üzleti megoldásokat viszonylag olcsón szállító cég termékei és szolgáltatásai iránt.

Az indiai programszolgáltató vállalatok egész évben az exportjuk 27-30 százalékos növekedésére számíthatnak, 29-31 milliárd dollárra, szakmai elemzések szerint, mert a nyugati vállalati kereslet minden bizonnyal tovább nő a költségcsökkentési kényszer miatt. Az indiai cégek a bevételük körülbelül 90 százalékát exportból szerzik.

Az időközi beszámolóban az Infosys 133-134 milliárd rúpiára javította éves bevételi tervét az eddig 122,45-124,5 milliárd rúpiáról.
Kulcsszavak: Tata

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38