NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
Az NHH a teljes és részleges hurokátengedés havi és egyszeri díjainak csökkentésével tovább akarja élénkíteni a szélessávú versenyt a magyar távközlési piacon. A hatóság azt várja, hogy a mostani döntés nyomán a kisebb szolgáltatók egyre több, részleges vagy teljes hurokátengedésen alapuló ajánlattal jelennek majd meg a piacon, bővítve ezzel a fogyasztók által igénybe vehető szolgáltatások körét.
A hurokátengedéssel az alternatív szolgáltatók számára lehetővé válik, hogy bővítsék szolgáltatásaikat és kedvező ajánlatokkal új előfizetőket nyerjenek meg; a fogyasztók számára pedig megszűnhet annak kényszere, hogy az alternatív szolgáltatások igénybevétele mellett, valamelyik nagy (JPE) szolgáltatóval is szerződéses kapcsolatban kelljen állni.
A korábbi RUO-khoz képest a Tanács az egyszeri díjak közül többet törölt, illetve drasztikusan csökkentett. A hurokátengedés esetében a legfontosabb egyszeri tétel az úgynevezett hurokalkalmasság vizsgálata. Ez a vizsgálat megmutatja, hogy az adott vonal alkalmas-e szélessávú szolgáltatásra. Ennek díja eddig jelentős piacralépési korlát volt, most azonban ez a költség pl. az Emitelnél 66 százalékkal, az Invitelnél 73 százalékkal, a Magyar Telekomnál 75 százalékkal, a Monortelnél pedig 82 százalékkal csökken.
A kötelezett szolgáltatóknak a Tanács 2005-ös határozata alapján kellett beadniuk a RUO-ajánlataikat, amelyeket a Tanács többszöri hiánypótlás, majd új beadásra kötelezés után fogadott el. A korábbi határozattervezeteket az érintett szolgáltatók véleményezhették, az NHH Tanácsa most ezek figyelembevételével hozta meg végleges döntését.
Kapcsolódó cikkek
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- Importkorlátozás vetheti vissza a 3G készülékek terjedését
- Alkalmatlanság miatt felfüggesztették a személyügyi rendszer pályázatot
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- NHH: Továbbra is kötelező lehetővé tenni a közvetítőválasztást
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.