A sikeres középvállalatok többet fektetnek be az informatikába
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a tanulmány a technológiát nemzetközi szinten vizsgálja, mint a kis- és középvállalatok növekedésének eszközét mind a helyi technológiai infrastruktúra, mind az adott technológiai beruházások hatásainak szempontjából.
A tanulmány rávilágít arra a tényre, hogy a technológia alapvető szerepet játszik a kis- és középvállalatok üzleti növekedésének serkentésében.
A felmérés egyik legfőbb megállapítása, hogy az informatika fokozza a versenyképességet. A felmérés válaszadóinak 78 százaléka ugyanis egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy informatikai képességeiknek köszönhetően versenyképesebbé váltak, kétharmaduk pedig úgy véli, hogy az informatika révén szervezetük kellően rugalmasan képes válaszolni a piac kihívásaira.
Az is kiderül a tanulmányból, hogy a szoftverek és a tudás ára jelentősen visszafogja a növekedést. A válaszadók szerint ugyanis a mai összetett szervezetek működéséhez szükséges szoftveralkalmazások költsége számottevően korlátozza a növekedési lehetőségeket.
Ehhez hasonló kerékkötő a tehetség magas ára és szűkössége - mind az informatikai személyzet, mind a végfelhasználók szintjén -, illetve a végfelhasználók idegenkedése az új technológiával szemben.
A megkérdezettek több mint fele úgy vélte, hogy vállalatuknál nincs elegendő informatikai szakember, aki ki tudná elégíteni a növekvő igényeket.
A felmérés szerint a közszférában a tudáskezelésre és az adattárházak kialakítására jut a legtöbb pénz, a pénzügyi szolgáltatások és az egészségügy/gyógyszergyártás területén a jogszabályi megfelelőség élvez elsőbbséget, a gyáriparban pedig az ipari létesítményeket és a berendezéseket célozza meg a beruházások zöme.
A felmérést 615 informatikai, pénzügyi és menedzsmenttel foglalkozó felsővezető körében végezték, 10 és 500 millió amerikai dollár bevételt produkáló vállalatoknál.
Az utólagos interjúk Európa, Ázsia és Észak-Amerika húsz kis- és középvállalatának vezető döntéshozóival készültek. A 2007 májusában végzett felmérés kiterjedt a pénzügyi szolgáltatások, fogyasztási cikkek, egészségügy és gyógyszeripar, professzionális szolgáltatások, gyáripar és a közszféra ágazatára.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.