Advantest első féléve: csökkent a profit
A japán Advantest, a lapkavizsgáló berendezések legnagyobb gyártója a világon, pénteken 16,9 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve szeptemberrel zárult első feléről, 23,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 22,2 milliárdnál. Az eredmény az elemzők várakozásaitól is elmaradt.
Ezért csökkentették az egész üzleti évre szóló előrejelzést is: most 33 milliárd jenes adózott eredményben reménykednek a cégnél, a korábban várt 40 milliárd helyett.
A visszaesést a lapkagyártók takarékosságával magyarázták az időközi beszámolóban, a lapkagyártók viszont a termékeik jobb minőségével indokolják a spórolást az ellenőrző berendezéseken.
Az irányzat tartósnak tűnik: a márciussal zárult, legutóbbi üzleti évében az Advantest adózott eredménye 14 százalékkal 35,556 milliárd jenre csökkent az előző évi 41,374 milliárdról. A forgalom 235,01 milliárd jenre fogyatkozott 253,92 milliárdról.
Kapcsolódó cikkek
- AMD: növekvő forgalom, vártnál kisebb veszteség
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Vodafone: több új szolgáltatás a következő napokban
- A Getronics első féléve: több mint kétszeresére nőtt a veszteség
- GTS Datanet: 14%-os árbevétel-növekedés
- FreeSoft I. félév: megduplázott veszteség
- A Deutsche Telekom második negyedéve: 40 százalékkal csökkent a profit
- Magyar Telekom, I. félév: 7,5 százalékkal kisebb eredmény
- A Nokia második negyedéve: 148 százalékkal nőtt a profit
- Synergon I. félév: 171 millió forint veszteség
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.