Virtuális séta a Szépművészeti Múzeumban

forrás Prim Online, 2007. november 14. 18:37

A Microsoft, az Arcus Interactive Group és a Szépművészeti Múzeum együttműködésében megvalósult alkalmazás segítségével egy képzeletbeli, virtuális térben is megismerkedhetünk a múzeum állandó gyűjteményeinek válogatott műalkotásaival. A virtuális séta néven a múzeum weboldaláról elérhető alkalmazást az Arcus Interactive Group szakemberei fejlesztették, a fejlesztés támogatója a Microsoft, a technológiai háttér pedig a Microsoft által frissen bemutatott Silverlight technológia.

A Szépművészeti Múzeum weboldalán működő virtuális séta a program futtatásához szükséges letöltéseket követően nemcsak a műtárgyak térbeli megtekintését teszi lehetővé, hanem a 3D virtuális galériákat járva a falon függő festményekre kattintva egy szintén háromdimenziós prezentációs ablakban a műtárgyakról szóló információkhoz is hozzájuthatunk.

Az Arcus Interactive Group munkáját a Szépművészeti Múzeum egy térhálós 3D modellel alapozta meg. Mihály Mária, a Szépművészeti Múzeum főigazgató-helyettese elmondta: „A múzeum közösségi tér: összeköti a kultúra, az üzlet, a társadalom különböző területein működő embereket. A virtuális séta alkalmazással szélesebb látogatói rétegeket érünk el, inspiráljuk a művészeti életet, megkönnyítjük a tanulást, a keresést, dinamizmust viszünk a klasszikus képzőművészeti térbe.”

A Silverlight interaktív felhasználói felületek elkészítésében nyit új távlatokat. Fő jellegzetessége, hogy a videó- és 3D megjelenítéseket minden eddigi technológiánál kreatívabban képes kezelni, így a virtuális séta alkalmazásban a Szépművészeti Múzeumban kiállított műtárgyakat is három dimenzióban jeleníti meg. A térbeli, intuitív navigáció minden eddiginél nagyobb fokú bevonódást tesz lehetővé, izgalmasabb élményt nyújt a látogatók számára, akik a virtuális élmény nyomán már a múzeumban is felkészültebben közeledhetnek a festményekhez.

A virtuális séta elkészítését a Microsoft támogatta. „A Microsoft számára kiemelt fontosságú a kultúra támogatása, minél szélesebb körhöz történő eljuttatása. Ebben a küldetésünkben remek partnerre találtunk az Arcusban, akivel a valóban újdonságot jelentő technológia egy még feltáratlan területén dolgozhattunk. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Szépművészeti Múzeum jelenhetett meg ebben az egyedülálló virtuális térben” – mondta el Csiszár Dénes, a Microsoft Magyarország webstratégiai tanácsadója. A hazánkban újgenerációs technológiáival frissen debütáló szoftveróriás a Silverlight világviszonylatban is egyedülálló felhasználását látta viszont befektetéséből.

Az Arcus Interactive Group a régióban elsőként dolgozott Silverlight technológiával. A Microsoft június 10-11-i közép-európai konferenciáján - több más új generációs technológiája mellett - mutatta be az integrált webes platformot. A bemutató demonstrációs anyagának elkészítésére a Microsoft az Arcus Interactive Group szakembereit kérte fel. Toldi György, az Arcus fejlesztési igazgatója szerint „a Silverlight sokkal kreatívabb, sokkal produktívabb, mint a flash vagy a html környezet.” A Silverlight platformon elkészített megoldások nemcsak az interneten jelenhetnek meg, hanem úgyanúgy működhetnek mobilon, futhatnak CD-ről, vagy akár interaktív tv-ben egy set top boxban is betölthetőek.

Végvári Imre, az Arcus kreatív és kommunikációs igazgatója szerint „az eddigi technológiákat – például Flash, HTML - meghaladóan élményszerű működési lehetőségek révén a Silverlight univerzális platformmá válhat a közeljövőben.” A Microsofttal és a Szépművészeti Múzeummal zajló együttműködésében megismert technológiát az Arcus a hosszú távú üzleti értékteremtés eszközévé teszi megrendelői számára.

Kulcsszavak: művészet Arcus Microsoft

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50