11 millió fölé emelkedett a mobil-előfizetők száma decemberben
Decemberben hagyományosan megugrik az előfizetések száma. 2007 utolsó hónapjában az ügyfélszám 2,99 százalékkal növekedett, míg 2006-ban a karácsonyi ajándékozás 2,08 százalékos, 2005-ben pedig 1,95 százalékos növekedést hozott.
A három szolgáltató ügyfeleinek száma 2007-ben összesen 1 millió 64 ezerrel nőtt, ami a legnagyobb növekedés 2003 óta.
2007 decemberében az ügyfélszám alapján a T-Mobile piaci részesedése 43,97 százalékról 44,00 százalékra nőtt, a Pannon piaci részesedése 35,12 százalékról 35,11 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 20,91 százalékról 20,89 százalékra csökkent.
A szolgáltatók forgalmat generáló – azaz a havi előfizetéssel rendelkező, illetve az utolsó 3 hónapban hívást indító, vagy fogadó – ügyfeleinek a száma 2007-ben 772 ezerrel 10 millió 129 ezerre emelkedett, ami szintén a legnagyobb növekedés 2003 óta.
A forgalmazásban részt vevő előfizetések száma decemberben 324 ezerrel növekedett. Ebben az összevetésben a T-Mobile piacrészesedése 45,10 százalékról 45,21 százalékra emelkedett, míg a Pannon részesedése a november végi 33,38 százalékról 33,35 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 21,52 százalékról 21,44 százalékra csökkent.
A 2006 decemberi adatokhoz viszonyítva 2007-ben ügyfélszáma alapján a Pannon közel 1 százalékponttal növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 0,46 százalékponttal, a Vodafone-é pedig 0,52 százalékponttal csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek alapján ugyanakkor 2007-ben a Pannon piaci része 0,34 százalékponttal csökkent, míg a T-Mobile részesedése 0,26 százalékponttal, a Vodafone-é pedig 0,08 százalékponttal emelkedett.
2007-ben, miközben a mobilszolgáltatók 2 százalék fölé növelték összesített piaci részesedésüket a szélessávú internetpiacon, folytatódott a havi előfizetések arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. 2007 végén a teljes ügyfélszám 62,4 százaléka használt feltöltőkártyát, míg egy évvel korábban még 64,6 százalékos volt ez az arány. Az úgy nevezet pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.
A három mobilszolgáltató ügyfelei 2007 decemberében 5 772 számot, 2007-ben pedig összesen 51 772 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május elseje óta igénybe vehető számhordozás 2007 végéig összesen 194 464 mobilszámot érintett.
Kapcsolódó cikkek
- Négyen együtt: kereskedelmi DVB-H mobiltv 2008 végén?
- 112 ezerrel több mobil-előfizető szeptemberben
- Júliusban 60 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- NHH-tükör a hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzőiről
- 77 ezerrel több mobil-előfizető júniusban
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
- Februárban újra nőtt a mobil-előfizetők száma
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.