Kattints rá 50+
Nem azért, mert a korosztály érdektelen, hanem mert az ő tanuló-befogadó korszakukban ez a technika a mindennapokban még nem is létezett. Pedig az ezüstgenerációval számolni kell - hívták fel a figyelmet az Aktív 50+ presztízskiállítás szervezői a csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
Az ötven éven felüli korosztálynak termékeket, szolgáltatásokat kínáló Aktív 50+ nevű rendezvény május 22. és 25. között debütál a Syma rendezvényközpontban. A szervezők egyebek mellett az ezüstgeneráció infokommunikációs ismereteinek bővítését is fontosnak tartják. A kiállítás megvalósítását kezdeményező szervezők képviseletében Kiss Zoltán, az Expositor Kft. kereskedelmi igazgatója arról számolt be, hogy a cég az Aktív 50+ rendezvénnyel kapcsolódni kíván az e-Befogadás 2008, Magyarország mozgalomhoz.
Az e-Befogadás és Információs Társadalmi Fórum azzal a céllal jött létre januárban, hogy biztosítsa a hátrányos helyzetűek, idősek, vidékén élők internethez jutását, képzését és az elkövetkező két év alatt egymillió fővel csökkenjen azok száma, akik nem képesek az internet használatára.
Ennek a hiányosságnak a pótlására született többek között a Kattints rá, Nagyi elnevezésű program is a Budapesti Művelődési Központban, amely 2006 óta országos szinten, 15 nagyvárosban, kihelyezett képzéssel, országos mozgalommá bővült. Tavaly megduplázódott az első 5 év összlétszáma. A programban eddig kétezer időskorú végzett.
Az Aktív 50+ presztízskiállítás szervezői szerint az ezüstgeneráció olyan korosztályt takar, amelynek tagjai már sokat dolgoztak, tapasztaltak, akik megérdemlik és igénylik is, hogy több évtizedes munkájuk gyümölcseként szert tehessenek azokra a dolgokra, amelyek jelen aktív életük fontos elemei.
Kapcsolódó cikkek
- Netrekész programok az internethasználat terjedéséért
- Külsős fejlesztőket is beenged rendszerébe a MySpace
- Szövegfelolvasó mobilszoftver vakoknak
- "Kreatív kapitalizmust" szorgalmaz Bill Gates
- Megalakult az e-Befogadás és Információs Társadalmi Fórum
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén - letölthető az ITTK összefoglaló jelentése
- Bécs: egymillió euró új internetes megoldásokra
- Az akcióév első programja: "Kattints rá, Nagyi!"
- Symantec: tanácsadó oldal a családok online védelmére
- Az USA-ban is bevezetik a fejlődő országok noteszgépét
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.