Mit és milyen értékben vásárolnak a magyarok karácsony közeledtével?
A karácsonyi szezon kezdetén az LG magyar részlege fogyasztói kutatás keretében vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A november második felében készült kutatás során a 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90%-uk legalább érettségivel rendelkezik, 69%-uk, pedig fővárosi, vagy valamely nagyobb vidéki város lakosa.
A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött; 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40%-uk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10%-a az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.
A kedvezőtlen gazdasági helyzet negatív hatásai idén karácsonykor várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a magyar vásárlók beszerzéseire egyelőre nincs hatással a nemzetközi gazdasági helyzet. A megkérdezettek 25%-a a tavalyi évhez hasonló nagyságú összeget, további 33%-uk valamennyivel többet, 18%-uk pedig jelentősen többet készül költeni elektronikai cikkekre a karácsonyi ünnepek közeledtével, a vásárlóknak mindössze közel az ötöde nyilatkozta, hogy valamivel kevesebbet kíván költeni ezen termékkategóriára, mint az előző évben.
A megkérdezettek nagy része – 10-ből 9 vásárló – készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12%-a tervez áruhitelt felvenni a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is.
A válaszadók 14,8%-a 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3%-a tervez költeni, és szintén hasonló, 20% az 50 ezer és 100 ezer forint között vásárolni szándékozók aránya. Ezen a karácsonyon tehát a megkérdezettek 54,1%-a tesz 100 ezer forint vagy ennél kevesebb értékben elektronikai termékeket a fa alá. 100 ezer forintnál többet pedig a válaszadók 25,9%-a szán ezen termékkategóriára.
Az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke várhatóan a mobiltelefon lesz (19,4%), ezt követik a plazma és az LCD televíziók (18,7%), majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pen drive, vagy a memória kártya. Ezek után következnek az olyan háztartási gépek, mint a kávéfőző és a hajszárító, majd – közel azonos népszerűséggel – az asztali DVD lejátszók, a digitális fényképezőgépek, a porszívók, a vasalók és az mp3 lejátszók.
A vásárlók tudatosan keresik, és választják ki az adott terméket, 4 megkérdezettből 3 több helyen is körbenéz, mielőtt megvásárolná a kiválasztott ajándékot, 89%-uk pedig már előre tudja, hogy milyen márkájú készüléket szeretne választani.
Kapcsolódó cikkek
- LG HR500: 85 órányi HD-felvételt lehet tárolni az új Blu-ray lejátszón
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Az LG Electronics javította eredményeit
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.