A Qualcomm, a HP és a MySpace is csatlakozott a Symbian platformhoz
A Symbian jelenleg magasan a piacvezető okostelefonos operációs rendszernek számít, annak ellenére, hogy az utóbbi időben erősödött a konkurencia a RIM Blackberry és az Apple iPhone részéről. A Nokia tavaly vásárolta ki tulajdonostársait az akkor még részvénytársaságként működő Symbianból, majd nyílttá tette a szoftver forráskódját és nonprofit alapítvánnyá alakította át a társaságot. A finn mobilgyártó akkor úgy nyilatkozott, hogy ezzel a lépéssel felgyorsíthatja a szoftverfejlesztést, egyúttal pedig hamarabb tud megjelenni a piacon újabb és újabb készülékekkel. A lehetőség ugyanakkor kedvező a különféle partnercégeknek is, mivel a nyílt forráskódok alapján olcsóbban és könnyebben fejleszthetnek alkalmazásokat a platformhoz. A Qualcomm csatlakozása ennek ellenére meglepő, mivel a két cég korábban évekig pereskedett egymással vitatott technológiai szabadalmak felett.
A Nokia tervei szerint az alapítvány által fejlesztett első Symbian operációs rendszer még az idén napvilágot láthat, míg a teljes új platform jövő nyáron érkezik. A verseny kiélezett, mivel a Google szintén nyílt forráskódú Android mobilplatformja már a piacon van. A Symbiannak mindeddig 78 partnercéget sikerült összegyűjtenie, míg az Android tábor egyelőre lemaradásban van a maga 47 tagjával.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- Árakat csökkent a Nokia, késik az új Symbian szoftver
- HP Mini 210-es netbookok átlag fölötti tudással
- A HP befejezte a 3Com felvásárlását
- Újraírhatja a számítástechnikát a HP memóriafelfedezése
- Új, nagy teljesítményű HP munkaállomások Intel Xeon 5600 CPU-kal
- A HP felfrissíti a Pavilion dv3 noteszgépcsaládot
- A HP mentegetőzik hibás notebookjai miatt
- HP Mini netbookok gyorsabb Atom processzorral
- Közösségi portálokat integrál levelezőrendszerébe a Microsoft
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció
Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.
A spanyol energiaparkokban is a Smart-Ex 03–5G okostelefon digitalizálja a kommunikációt
A Cepsa, Spanyolország egyik legnagyobb integrált energiavállalata, két energiaparkot üzemeltet Dél-Spanyolországban. Az üzemek alkalmazottai évek óta a Pepperl+Fuchs termékekre támaszkodnak, hogy kommunikáljanak egymással és dokumentálják a napi feladatokat, például a karbantartást. Az 5G bevezetése új szabványokat teremtett a rendelkezésre állás, a hálózati lefedettség és a késleltetés tekintetében, lehetőséget teremtve arra, hogy a meglévő Smart-Ex 02 készletet fokozatosan cseréljék le a Pepperl+Fuchs gyújtószikramentes Smart-Ex 03 5G okostelefonjaira.
Különleges kedvezményekkel indítja a nyarat a Samsung
A nyár beköszöntével több sportesemény is elrajtol, itt az ideje a közös szurkolásnak. Ezzel párhuzamosan, 2024. június 3-án 10 órakor indul a Samsung fesztivál, a vállalat háromhetes promóciója, amely során a felhasználók 2024. június 24-én 9 óráig kedvezményekkel válogathatnak a Samsung legújabb zászlóshajó mobilkészülékei, tévéi és csatlakoztatható háztartási gépei közül*, hogy az új eszközökkel még magával ragadóbb szurkolói élményt élhessenek át a nyári meccsnézések alkalmával.
A Xiaomi a “Red Bull Can You Make it?” kalandverseny nemzetközi partnere
A Xiaomi bejelentette, hogy a vállalat lesz az idei “Red Bull Can You Make It?” verseny globális partnere. A “Red Bull Can You Make It?” a világ különböző pontjairól érkező, kalandvágyó csapatoknak szervezett, izgalmas, Európát átszelő kalandverseny, mely május 28-án Berlinben ér véget.